Til indholdet

Minecraft

Esmun
Bruger
630 indlæg
#0 | 05-08-2010 19:51
Hey er der nogle DR-heads som spiller dette geniale Indiespil?

Hvis ikke så vil jeg lige give en heads-up for dette spil som bedst kan beskrives som en blanding mellem WoW og internetspillet Motherload :P

Det gælder om at samle resurser ved at fælde træer, slagte dyr og vigtigst af alt ved at grave efter kul og metaller. Resurserne bruger man bl.a. til at bygge fæstninger så man kan forsvarer sig mod de ondsindede skabninger som kommer frem om natten.

Indtil nu har det kun været singleplayer, hvilket har været utroligt underholdende i sig selv, men med tilføjelsen af Survival Multiplayer kan man nu være mange spillere i én verden så man kan hjælpe eller sabortere hinanden. Jeg har endnu ikke prøvet multiplayerdele­n, men jeg gør det nok når jeg bliver træt af at der ikke er nogen andre som kan se det prægtige slot som jeg har kreeret :D


Det er hér det hele sker!

Der er både en gratis og en købe-version af spillet. Men jeg vil STÆRKT anbefale at man går direkte til den betalte version. Den gratis version er sådan set kun et creator-tool, og alt hvad jeg har beskrevet omhandler købe-versionen. OG det gælder om at være hurtig, for så snart udvikleren beslutter sig for at spillet er klar til udgivelse stiger prisen til det dobbelte. Så køb det hellere nu hvis det bare har en smule interesse.

UPDATE
Så har vi fået en DR-server!

Server: crafters.dk

Kom og join os :D
Kirov Reporting


Kommentarer

hausner
Moderator
16601 indlæg
#1 - | 05-08-2010 20:18
linkfix http://www.mine­craft.net/
Planter er fascinerende
RazorFish
Skribent
6462 indlæg
#2 - | 05-08-2010 20:19
LORTE ÆBLER!
Sir Isaac Newton is the deadliest son of a b*tch in space - X360: Kruczinski
Esmun
Bruger
630 indlæg
#3 - | 05-08-2010 20:21
#1 Argh damn. Nå nu er det rettet i #0 også :/
Kirov Reporting
xcan
Bruger
1150 indlæg
#4 - | 14-08-2010 08:45
Har lige nosset rundt i minecraft i 3 timers tid, det er ikke specielt sjovt eller underholdende,- man bliver bare fanget :-)

På nogen af "build" serverne er der dog bygget nogen ret så flotte ting...
ice_boy
Bruger
11215 indlæg
#5 - | 14-08-2010 09:13
Ser sgu alligevel okay underligt ud, men kunne da godt være man lige skulle prøve det en gang ;) :P
"Hvis Brøndby holder op med at lyve om FCK, så skal vi nok lade være med at fortælle sandheden om Brøndby!"
hauer
Bruger
1467 indlæg
#6 - | 16-09-2010 09:29
Jup, jeg har købt det. Det ejer. <3

Minecraft er et fantastisk bette indie spil og er på niveau med Machinarium og Braid. Disse spil skider de store langt ned i halsen.
Afskyr 84 % fra min generation.
TheMummy
Bruger
5709 indlæg
#7 - | 16-09-2010 09:34
Det ser en anelse kantet ud.
"You're all about as useless as a cock-flavored lollipop"
julemand101
Bruger
273 indlæg
#8 - | 16-09-2010 09:49
Yep købte det for et par dage siden. Dybden i spillet er ret stor eftersom der er vildt mange ting man kan bygge samt verden er random genereret således at du næppe kan nå enden af banen. I går fik jeg endelig gravet mig ned til bunden af spillet og der er temmeligt langt ned :D

Hvis man bliver træt af at lave noget i spillet kan man bare gå lidt rundt og nyde de flotte landskaber. Du ser næppe to steder der er ens i spillet og flere steder er der større huler med fx lava og sjældne mineraler.

#7
Jeg syntes også at grafikken var lidt underlig i starten men prøv at se den her video:
http://www.yout­ube.com/watch?v­=NszGurDUlHc
Urnefar
Bruger
1292 indlæg
#9 - | 16-09-2010 10:15
jeg fattede heller ikke hvorfor det sku være så spas. Men prøvede lige gratis versionen i 3minutter og så yoyutube videoer, og jeg kan egentlig godt forstå hvorfor han allerede har solgt 150000 kopier af spillet
sYnCHAoZ
Bruger
11908 indlæg
#10 - | 16-09-2010 14:30
Der mangler bare multiplayer funktion hvor monstrene også spawner. Det bliver ret kedeligt at rende rundt alene, og det er heller ikke særlig morsomt at rende rundt sammen med andre spillere, når man aldrig skal forsvare sig mod noget.
MaD_MaX
Bruger
1733 indlæg
#11 - | 16-09-2010 15:39
minder lidt om lego, når man ser de youtube videoer
hauer
Bruger
1467 indlæg
#12 - | 16-09-2010 16:03
#10

Jeg ville ellers gerne besøge din metal hule ude i skoven, Synne, og dræbe monstre sammen med dig. 8]
Afskyr 84 % fra min generation.
Skod
Bruger
278 indlæg
#13 - | 16-09-2010 16:04
spillet er stadig i alpha, så survivor mode i multiplayer skal nok komme :)

Jeg syntes man burde se X's adventures in minecraft på youtube, hvis man stadig ikke ved om det er noget for en, ellers er det også en meget nice serie for dem som allerede kender spillet :)

han er oppe på 40 afsnit i hans Greenseries, hvor han primært har udforsket rigtig mange af spillet aspekter og et par afsnit af hans Blueseries, hvor han nu vil løbne lave afsnit om nye opdates osv.


til dem som ikke syntes så godt om teksturen, så kan man hente andre packs ned, hvor jeg fx ville forslå doku's som er meget hyppigt brugt.
Mirage
Bruger
1860 indlæg
#14 - | 16-09-2010 17:25
Har også købt alpha og ja det er helt genialt. Der mangler bare survival i noget stabilt multiplayer - så tror jeg det kunne være rigtig fedt med et par gutter.


Men lige nu mangler det altså stadig en del - deraf alpha versionen.
Selv udnævnt til at være den sidste moralske bastion på DR!
mea
Bruger
42 indlæg
#15 - | 16-09-2010 17:38
Nu har jeg også lige købt spillet.. men jeg har nu forgæves prøvet i et stykke tid, at komme til at spille offline, men hvor man ikke har alle "brikker" til at starte med, så man selv skal ud og finde dem? Nogen der kan forklare mig hvorledes jeg gør dette?

Har downloadet spillet, men man kan kun starte spillet via forsiden på minecraft.net, eller hvad?

Hvis jeg gør dette, har jeg alle "brikker" til at starte med, lidt kedeligt.. :/

På forhånd tak..
hauer
Bruger
1467 indlæg
#16 - | 16-09-2010 17:42
#15

Nej. Du skal samle resourcer.

Her er god hjælp:
Minecraft: Building a Starting House (Minecraft Tutorial)
http://www.yout­ube.com/watch?v­=qss4uy6C_g0


http://minecraf­twiki.net/wiki/­Crafting
Afskyr 84 % fra min generation.
mea
Bruger
42 indlæg
#17 - | 16-09-2010 17:53
#16

Mange tak for responsen, men tror måske du misforstår min post?

Når jeg starter spillet HAR jeg allerede alle brikker(sten, mursten, glas, "blade", osv), og jeg vil gerne starte spillet, UDEN at have nogle brikker? :)

Any help please? :)
RMJ
Bruger
11101 indlæg
#18 - | 16-09-2010 19:04
Syns virkelig det har potentiale, lidt flere størrelse blokke, bare lidt bedre textures, ikke crysis eller noget, bare lidt højere kvalitet, også ellers bare måske andre former for blokke osv.

Det er jo næsten lego verden :)
og yeah jeg ejer det også, det er sku fedt med de indie spil, en masse kreativitet. Synes det er fedt.
Det er min ærlige og uforbeholdte mening, take it or leave it. Hader konsoller, det er djævels værk.
FreeLanZer
Bruger
306 indlæg
#19 - | 16-09-2010 19:05
#17
For at spille uden alle blocks fra start (Survival Mode) skal du pre-purchase Minecraft for 75kr.

Det kan du her:
http://www.mine­craft.net/prepu­rchase.jsp

Der er vist også en anden mulighed for at spille den gamle survival mode som der ikke er et link til på forsiden men den ligger vist stadig på serveren så hvis nogen kan finde et link så skulle det virke, og den er gratis men kedelig og meget ufærdig i forhold til den du betaler for.
mea
Bruger
42 indlæg
#20 - | 16-09-2010 20:52
#19

Tak for svaret.

Jeg har skam allerede købt spillet, men nu er det da lykkedes mig at komme ind i verdenen, uden at have alle brikker, som var tilfældet i starten?

Men hvad gør i andre efter i har købt spillet? Jeg går ind på forsiden (minecraft.net)­, og så kan man vælge:

Minecraft Alpha [The latest!]: In browser | Download

eller

Minecraft Classic [Free!]: Single player | Multi player

Jeg vælger Minecraft Alpha: In browser, og så kommer jeg fint ind, men jeg kan ikke hakke nogle blokke i stykker? Dog godt nakke dyrene? Hvad pokker gør jeg galt? :(
xcan
Bruger
1150 indlæg
#21 - | 16-09-2010 21:00
Jeg spiller Alpha (downloaded)..


Se mine genialt kedelige minecraft videoer her:

http://www.yout­ube.com...c/9D2­A0530EF659D59
mea
Bruger
42 indlæg
#22 - | 16-09-2010 21:06
LOL..

Har fundet min egen fejl.. google er og bliver ens bedste ven. Man skal holde musen inde for at ødelægge blokke.. ikke klikke.. :D

Tak til alle..
MaD_MaX
Bruger
1733 indlæg
#23 - | 17-09-2010 15:38
Købte det pga. af jeres omtale... og må sige, jeg brugte hurtigt 6-7 timer på det, og jeg synes stadig det er ret underholdene :)
SlimCrack
Bruger
978 indlæg
#24 - | 17-09-2010 15:59
Rigtig underholdene spil, har selv bygget en helvedes masse slotte deri :D

Nogen som sætter en DR server op? :D
Big Whoop! Wanna fight about it?!
xcan
Bruger
1150 indlæg
#25 - | 17-09-2010 16:34
#24 Jeg kan da godt smide en server op.
Spiller dog kun single player selv, indtil multiplayer delen bliver lidt mere udbygget.

Edit:
Server: crafters.dk