Til indholdet

Pc gaming er så død...

niemann1
Bruger
4863 indlæg
#0 | 09-01-2010 23:12
At ATI har solgt over 2 millioner DirectX 11 kort på rekord tid!

http://www.dail­ytech.c...e/art­icle17349.htm

Æd den konsol hoveder ;)

In other news. Steam slår x-box live i flest brugere online på samme tid, med knap 700.000 brugere ;p

http://store.st­eampowered.com/­stats/
http://www.game­spot.com/news/6­240148.html


Kommentarer

kongkim
Bruger
14451 indlæg
#51 - | 10-01-2010 16:59
Banan elsker også dig ;)
Medlem af den religiøse Pc-Religionen :) Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.
niemann1
Bruger
4863 indlæg
#52 - | 10-01-2010 17:03
#43 Læs topic mmkay.

#45 Den der med vi mangler spil til pc må du længere ud på landet med. Incoming 2010.



PC EXCLUSIVES

STRATEGY

Elemental: War of Magic
Starcraft 2: Wings of Liberty
Jagged Alliance 3
World War Two Western Front
Command and Conquer 4
M.U.D TV
Napoleon: Total War
The Settlers 7: Paths to a Kingdom
Disciples III: Renaissance
Battle of Kingdoms
Empire: Time of Troubles
Scourge of War: Gettysburg
Airborne Assault:Battles From The Bulge
HistWar: Les Grognars
World Supremacy
Hegemony: Philip of Macedon
Star Trek Supremacy
Making History II: The War of the World
Lionheart: Kings’ Crusade
Spice Road
Society
Anno 1404: Venice
Sins of a Solar Empire: Diplomacy

RPG
Diablo 3
Guild Wars 2
Drakensang: The River of Time
Mytheon
North Star
Eschalon: Book2
Age of Decadence
Din’s Curse
The Broken Hourglass
Cyclopean
Dropship
Avernum VI
Villagers and Heroes
Allods Online
Untitled Carbine Studios MMORPG
Star Trek Online
Star Wars: The Old Republic
Otherland
All Points Bulletin
Jade Dynasty
LEGO Universe
Forged by Chaos
Mount and Blade: Warband
World of Warcraft: Cataclysm
Age of Conan: Rise of the Godslayer
Sacred 2: Ice and Blood

ADVENTURE

Gray Matter
15 Days
Ghost Pirates of Vooju Island
Vampyre Story 2: A Bat’s Tale
Next Frictional Game
Haunted
Deponia
Culpa Innata 2: Chaos Rising
Lost Horizon
The Book of Unwritten Tales
The Whispered World
Simon the Sorcerer 5
Resonance
Black Mirror 2
Love
Dead Mountaineer Hotel
Mozart
Alternativa
The Divine Comedy
Coven
Gamelet
Shades of Violet: Episode 1

ACTION

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Ground Branch
BlackStar Chronicles
Project Offset
Tactical Intervention
ARMA 2: Operation Arrowhead
Musorqua
Bob Came in Pieces
Stalker Call of Pripyat
Delta Force: Angel Falls
Swarm Racer 3000
Naumachia – Space Warfare
ArcMagi
Natural Selection 2
Blitz 1941
Lunnye Devitsy
Snapshot
Lone Wolf: Flight from the Dark
Alien Swarm: Infested
Global Agenda
FEIST
Stargate Resistance
Ascension
They Hunger: Lost Souls
Sugar Rush
Iron Seed 2

RACING

rFactor 2
Top Race 2009
The Turismo Competición 2000
Zero Gear


SIMULATION

Storm of War: Battle of Britain
Silent Hunter V
DCS: A-10C Warthog
World of Tanks
Infinity: The Quest for Earth
Jet Thunder
Fighter Ops
Jumpgate Evolution
Black Prophecy
Universe Online
Steel beasts 2
Ship Simulator 2010: Extremes
Lock On: Flaming Cliffs 2.0
Rising Sun
Hat in the Ring
Starfox: Shadows of Lylat
Wing Commander Saga
PT Boats: Knights of the Sea
Seven-G

PUZZLE / CASUAL
Subversion
Farmlands
Venture Dinosauria
Revenge of the Titans!
Fool and his money

MULTIPLATFORM

Supreme Commander 2
RAGE
Metal Gear Solid: Rising
Brink
TPP
Mafia II
Mechwarrior
Alien Breed Evolution
Beyond Good & Evil 2
Deus Ex 3
Six Days in Fallujah
American McGee’s Alice II
Aliens: Colonial Marines
Alien vs Predator 3
Mass Effect 2
Max Payne 3
Singularity
Splinter Cell 5
Dark Void
Bioshock 2
Afterfall
Dungeon Hero
Assassin’s Creed 2
Battlefield 1943
Final Fantasy XIV Online
Agency
DC Universe Online
The Secret World
Metro 2033
Sam and Max: Season 3
Batman: Arkham Asylum 2
Medal of Honor
Spec Ops: The Line
Alpha Protocol
A Kingdom for Keflings
BlazBlue: Calamity Trigger
Toki Arcade
Strength of the Sword
Rocket Knight
Split Second
Arcania: A Gothic Tale
Super Meat Boy
R.U.S.E
Huxley
Venetica
A New Beginning
Postal 3
Project Owlboy
Precursors
Sky Gods
Blur
Front Mission Evolved
Just Cause 2
Divinity 2
Dead Rising 2
The Misadventures of P.B. Winterbottom
Ferrari Project

Jeg kan også lave lister :)

http://adrianwe­rner.wo...com/g­ames-of-2010/
TormDK
Moderator
11599 indlæg
#53 - | 10-01-2010 17:04
Jeg tror ikke et sekund på både Diablo 3 og Starcraft 2 kommer i samme år. Blizzard har sagt at det ikke sker.
JoeBubber
Bruger
167 indlæg
#54 - | 10-01-2010 17:04
#48, så er der mange pinlige i betragtning af at MW2 fx solgte så meget mere på konsollerne.

Det virker lidt som om at hvis man er vokset op med en konsol i hjemmet af de senere hvor der også var ordentlige 3D spil til, så er man mere fleksibel og har nemmere ved at spille på forskellige platforme.

Har man dog kun rørt en PC er det åbenbart helt vildt uoverskueligt at skulle lære en ny styreform at kende.

Men man ka vel ikke lære en gammel hund (pcgamer) nye tricks?

Jeg spiller personligt på det hele.
Halo3 og Gears of War? fedt, det spiller jeg sgu på min 360. Dragon Age? Den tager jeg på PC'en.

Jeg følger spillene og så må jeg bare finde mig i at jeg ska købe et par konsoller for at komme til alle de gode spil. Og det klarer jeg :)
SkaFt
Bruger
5389 indlæg
#55 - | 10-01-2010 17:10
#50 Gid jeg havde det sådan.
Men jeg kan ikke holde ud at spille FPS/RTS med en controller :/

Og FPS, RTS og MMO's er de eneste spil jeg gider at bruge tid på.

Iøvrigt synes jeg 99% af de spil der udkommer er håbløst elendige. De eneste spilproducenter der skaber noget bemærkelsesværd­ig underholdning er blizzard og valve - som begge holder sig langt fra controlleren :P
Det er nonsens på stylter!
BruneBanan
Redaktør
32137 indlæg
#56 - | 10-01-2010 17:11
#51 Du er også min helt specielle fanboi ven... dig elsker jeg også!

#52 Læs gerne mit indlæg igen. Jeg nævner INTET om, at pc'en mangler spil, slet ikke. Nævner endda, at den har mange gode spil? Så læs lige efter igen...

og den liste der... hvor mange af de spil tror du så på, er enormt gode spil. Det var ikke en pikmålingskonku­rrence... du misforstår totalt mit indlæg champ! :D

Og hvis du lige kigger lidt på dit copy paste helvede der, så er der nok en del spil som ikke kommer i 2010. Og 90% af AAA titlerne er jo netop multiplatform.

Men igen... du har misforstået mig i #45. :-(

Ikke at jeg forventede andet... :-O
Fanboyism is futile - A true gamer plays a game no matter what platform! - HELL YEAH!
BruneBanan
Redaktør
32137 indlæg
#57 - | 10-01-2010 17:12
#55 Det er jo også iorden... hver sin smag. Det er nedgørelsen jeg bliver frastødt af :-)
Fanboyism is futile - A true gamer plays a game no matter what platform! - HELL YEAH!
niemann1
Bruger
4863 indlæg
#58 - | 10-01-2010 17:25
#57

Det er jo bare shits and giggles :)

Jeg oprettede jo kun det her topic fordi den platform jeg altid har foretrukket, pt syntes at have fundet sin renæssance og fordi folk i snart 6-7 år har proklameret pc'ens død som gaming platform.

Imo er det dig der tager tingene lidt for seriøst. No offence bro :)

Imo svarer sådanne diskussioner meget til hvordan folk som har et favorit hold i fodbold også lige gir sin ærkerival en god sviner med på vejen ;)
Ikke at vi nu skal lave hooliganisme inden for gaming lol :)

Hygge. Skal ned på kinøjseren nu.
Dromi
Bruger
3281 indlæg
#59 - | 10-01-2010 17:30
Det der kan irritere mig ved pc'en er kompatibilitet. Årene går, der kommer nye operativ systemer og det betyder desværre også tit at ældre spil ikke kører lige så godt som de burde. En del af de ældre spil jeg har på steam kører mildt sagt elendigt, hvis de kører i det hele taget. F.eks. skulle jeg ind og rode i config filer for at få det første Hitman til ikke at crashe, når jeg bare trykkede på noget i menuen.
PSN tag: Gopher09 XBL tag: Gopher2k9
Optiquest
Bruger
1068 indlæg
#60 - | 10-01-2010 17:57
For mig kommer det helt an på hvad jeg skal spille. Voksede op med min computer og min playstation, og RTS/RPG og FPS var på computeren, og omvendt var platform, slåzspil, bilspil og sportsspil på playstationen.

Og da jeg bedst kan lide RTS/RPG, så spiller jeg mest på PC'en, da det her fungerer bedst. Så vil ikke sige jeg er PC fanboy, men.. kan bare bedst lide at game på pc :D

SPiller faktisk kun gh metallica på min ps3.........

Ved ikke hvad min pointe er. Så +1 til mig :D
Næste gang du peger på nogen, så husk at 3 af dine fingre peger på dig selv. Medmindre du er spasser
al-attacke
Bruger
1862 indlæg
#61 - | 10-01-2010 18:40
Pros og cons ved konsol:
+ Lortet virker bare, skiven i maskinen og så kører det ellers.
+ Kampe om eksklusive titler skaber brilliante titler så som: GOW(både gears og god), Halo, Uncharted). Dette incitament eksistere ikke på pc'en.
+ Man behøver ikke at ligge og lede efter en god kamp online når man har matchmaking.
+ Den ens hardware betyder at det er nemmere forudviklere at optimere spil og det betyder at selvom Ps3'ens hardware er dybt forældet er den stadig istand til at levere den smukkeste grafik af alle platforme manifisteret ved GT5 og Uncharted 2.
+ Splitscreen multyplayer fungerer kun på konsol og det er IMO en meget vigtig ting at have muligheden for at tæske en sine venner i Fifa mens de fysisk er til stede.
+ En konsol er billigere og spillene er billigere over tiden fordi de beholder deres værdi og kan sælges videre. Desuden er der Gamestop tilbud.
+ Mulighed for at "tvinge" et nyt koncept ned over udvikler skaber fremgang (Natal etc.)
+ Piratkopiering ødelægger ikke spil økonomien.

- Controlleren er en væsentlig begrænsning inden for visse genrer (RTS og MMO) hvor spiludviklere bliver nødt til at lave mange krumspring der hæmmer oplevelsen for at få det til at virke.
- Netspil er som regel baseret på p2p kode hvilket er ret skidt selvom det er otimeret meget speciel med MW2 er det sttadig frustrerende og unødvendigt men det nu reglen frem for undtagelsen.
- Mods og lignende eksistere ikke på konsol.
- Ingen mulighed for at rode med instillinger og lignende. Hverken for forbrugeren men vigtigere endnu heller ikke for udvikleren der må leve med mange begrænsninger.
- Betaling for online service.
- Lead and follow mentalitet blandt udviklere. Gears havde cover system derefter blev det nærmest industri standard. Halo havde regeneration = alle havde det. Assassin Creed har parkour = Alle adventure spil har det.
- Konsollerne er utroligt svage.
- Brugte spil ødelægger spil økonomien.

As the old Danish saying goes "It's is not easy to get into Denmark, but once you're here, you'll be sad when we deport you"
FIRESTORM
Bruger
4824 indlæg
#62 - | 10-01-2010 18:51
#54 overvejet at MW2 måske solgte ekstra godt til konsole fordi der kun er lorte spil i den kategori til konsoller. Hvorimod PC gamere har hylderne fulde at bedre FPS spil som der stadig flere år efter udgivelse findes fantastiske onlines communities til.
FunteX
Bruger
7016 indlæg
#63 - | 10-01-2010 19:13
#43 Er det interesant at pisse imod vinden???

Lad mig citere et gammelt kinesisk ordsprog for dig,
"Lige meget hvor meget orkanen hyler,
kan bjerget ikke boje sig for den" citat slut.

Ha' en god dag . . . . FAIL. :P
DR's DAMPbarn #1
Kochie
Moderator
19651 indlæg
#64 - | 10-01-2010 19:17
Jeg hader: PC, PS3, Nintendo64 og Pepsi Lemon Twist.
Herbert blev uvenner med Hitler
JoeBubber
Bruger
167 indlæg
#65 - | 10-01-2010 20:37
#62 altså jeg ved ikke hvordan du sætter kategorierne op, men Gears of War 2 og Halo3 er da i mine øjne ikke lortespil, og i samme kategori som MW2?

#64 For pokker da, hvorfor sku du hive Pepsi Twist med ind i det?
Det er verdens bedste sodavand. :(
qoz
Bruger
2283 indlæg
#66 - | 10-01-2010 22:20
#54
Jeg sagde ikke, at MW2 ikke solgte på konsol. Jeg tror ikke, at der findes nogle MW2 konsol-spillere som vil påstå, at controlleren giver en bedre fornemmelse af kontrol end mus/keyboard.
Min pointe var, at hvis de gør, så er de pinlige = irrelevante.

Konsol spil implementerer jo tit targetting systemer til FPS. GTA4 havde et system hvor man bladrer igennem fjenderne og så lige justerer lidt op, så man laver headshots. Pænt lamt - men der er så meget andet sjovt i det spil.

#50 Du hopper igen lidt rundt i en masse ting, men vi er jo nok enige alligevel.

Jeg synes dog, at du selv er med til at grave grøfter, når du stiller det sådan op, med "hver sin platform". Jeg tror rigtigt mange har både konsol og PC inkl. mig selv.

Personligt har jeg de aller-fedeste oplevelser med PC spil, og lidt supplerende action med konsollerne (og Guitar Hero).

Jeg kan godt se, at du er træt af den refleks afvisning af konsollernes formåen og konsol-gamere, som godt kan virke lidt latterlig. Den ligger jo også lige til højre-benet, at konsol-brugere ikke gider alt det PC besværlighed, og hellere vil sidde i sofa'en med auto-aim. Jeg siger ikke det passer, men der er helt klart flere casual gamers på konsol end PC, og de aner ikke, at PC udgaven kunne være bedre, eller også gider de bare ikke bruge pengenge på en dyr stationær.

Det jeg oplever med mange konsol-spil er, at de ofte er nemme, og der laves krumspring (som autoaim) for at komme forbi controllerens svagheder. Jeg hader, at et spil er svært (FPS) fordi controlleren er latterlig. Der er selvf. udfordrende spil på konsol, men det handler mere om twitch/timing (kamp/slås/komb­o osv.) end præcision og strategy efter min mening.
XNA rules.
JoeBubber
Bruger
167 indlæg
#67 - | 10-01-2010 22:38
#66 Det er også en meget hård måde at sætte det op på synes jeg.
PC med mus = Bedste controls
Controller = lousy controls med autoaim hjælp

Jeg spiller selv begge dele og valgte da også at købe L4D2 til PC, for netop at få den finere følelse med musen. Det er rigtigt at der er flere casual gamere på konsollerne men det hænger også sammen med at det er nemmere at sætte sig med en controller. Fordi der er en lille smule aim-hjælp gør det da ikke lousy.

Jeg vælger at se på sådan at musen er det bedste aim-redskab, men controlleren er en anderledes og mere afslappende affære. For det jo ikke fordi det fjerner fra oplevelsen på nogen måde, hvis ikke man da er en spasser til controlleren :P
qoz
Bruger
2283 indlæg
#68 - | 10-01-2010 22:59
#67
Ja, kontrollere på konsol har da en stor fordel nogle steder, men det er mest action spil. Der er en KÆMPE fordel i de variable knapper til bilspil f.eks. hvor PC'en er skidt.

Men alt der kræver aim (FPS, RTS, de "gode" RPG spil) de sutter røv med en kontroller efter min mening.

Auto-aim gør det ikke mere dårligt for alle, men det gør det dårligt for de personer der godt kan li' at ramme selv. Dem tror jeg der er rigtigt mange af.

Men smag og behag. Andre går måske mere op i historien og er tilfreds med konsol-aiming.

Lidt lisom filmen Avatar - nogle synes den er ringe pga. den intet-sigende historie, mens andre nyder showet og synes den er fed. Ingen tager fejl, da de sætter pris på forskellige ting. Men faktum er, at historien i Avatar er middel-mådig - det samme er aiming på en konsol.
XNA rules.