Til indholdet

Job som postbud?

WraLe
Bruger
1207 indlæg
#0 | 29-07-2008 12:15
Hej DR.
Her til sommer blev jeg student - og nu skal jeg finde mig et fuldtidsjob i et halvt års tid. Så jeg ville høre om der er nogle af jer derude der har erfaring med et job som postbud? evt. for citymail?
Og specielt, er det hårdt krævende for ens knæ? Mit højre knæ har det med at hoppe ud af ledet nemlig, så dette er en vigtig faktor?

Anyone?


Kommentarer

Zuke
Bruger
2021 indlæg
#1 - | 29-07-2008 12:21
Der er vel ingen postbude der cykler mere? ud over de groenne bude eller hvad de hedder. de er vel i bil eller paa scooter.

Har en kammerat der fik job som postbud og han skulle paa et et uges kursus paa teknisk skole foer han blev sendt ud og sortere og levere post.
Grease is the word.
Medard
Bruger
2679 indlæg
#2 - | 29-07-2008 12:24
Jo postbude fra postdk cykler stadig meget i de større byer i hvert fald..

Citymail har både scootere og cykler, i hvert fald i københavn.. Og så vidt jeg ved fra en kammerat vælger man selv om man vil have den ene eller anden slags - mange vælger så cyklen for motionens skyld...

EDIT: ellers kan du også få job på selve posthuset/citym­ail kontoret hvor du sorterer post mm.. - men det er nok ik ligeså spændende..
"Insecurities are about as useful, as trying to put the pin back in the grenade." - Incubus
Kufad
Bruger
3626 indlæg
#3 - | 29-07-2008 12:25
#1

Jeg bor i København, her cykler postbudene i hvert fald rundt i mit distrikt. Det er faktisk lidt hyggeligt. =)
:| I have to puke
WraLe
Bruger
1207 indlæg
#4 - | 29-07-2008 12:26
Piver din ven over smerte og sved hver gang han kommer hjem fra arbejde? Meget rart at vide :)
Medard
Bruger
2679 indlæg
#5 - | 29-07-2008 12:39
#4 nææ, det tror jeg ik.. men han har jo så heller ikke dårligt knæ, og det kommer nok også meget an på din rute, vil jeg gætte på..

Han kører bare rundt inde i byen, ingen bakker, og skal vidst aldrig, eller næsten aldrig i hvert fald, op af nogen trapper..
"Insecurities are about as useful, as trying to put the pin back in the grenade." - Incubus
Mathal
Bruger
2028 indlæg
#6 - | 29-07-2008 12:57
Det kommer an på din rute om det er belastende for dit knæ. Skal du op ad trapper konstant kunne det godt blive et problem, har du en rute kun med villaer tror jeg ikke du vil kunne mærke det.

Men ja det er hårdt at være postbud generelt fordi man skal lære holde et rigtigt højt tempo hele tiden
Jabu
Bruger
579 indlæg
#7 - | 29-07-2008 13:08
det bliver nemmere for postbude, da der er kommet en ny postlov...

http://www.nypo­stlov.dk/

Ny postlov kræver nye postkasseanlæg
Den nye postlov, der blev vedtaget i 2004, betyder i praksis, at alle etageejendomme skal være forsynet med samlede postkasseanlæg, der er direkte tilgængelige for postbudet ved opgangen eller ejendommens indgangsparti. Loven kræver ligeledes at postkasseanlægg­ene er etableret inden udgangen af 2009.
DarkHill
Bruger
13578 indlæg
#8 - | 29-07-2008 13:10
søg ind til cc. De mangler "altid" folk. de hiver dig igennem et kursus der gør du kan klare dig på 1st line support næsten uanset hvor lidt erfaring du har.
/ DarkHill
WraLe
Bruger
1207 indlæg
#9 - | 29-07-2008 13:13
#8 cc? Cyber city?
DarkHill
Bruger
13578 indlæg
#10 - | 29-07-2008 13:34
#9: yes
/ DarkHill
nocture
Bruger
1749 indlæg
#11 - | 29-07-2008 13:45
vil også sige, prøv evt. DarkHills forslag, jeg var postbud et halvt år inden jeg skulle i militæret.. øv arbejde nummer uno!
Har så det sidste år her arbejdet i sådan noget telefonsupport inden jeg skal på uni nu her, javist det er heller ikke drømmejob, men det er bedre end postbud - det skal der dog heller ikke meget til for at være.
"Joypads i fps-spil er ligesom at pille bussemænd med boksehandsker på" - Ymer
Conspiracy
Skribent
2628 indlæg
#12 - | 29-07-2008 13:50
Tag og blive postbud, de må tage alle de konsole og pc spil i posten som de har lyst til uden der sker en skid.
PSN nick: SteveBuss
WraLe
Bruger
1207 indlæg
#13 - | 29-07-2008 14:25
#12 hehe... så ville posthusene blive overfuldt af gamere :P

Anywho... har i hvert fald lige smidt en ansøgning afsted, så må vi se hvad der sker
EchoBoi
Bruger
275 indlæg
#14 - | 29-07-2008 14:36
Det kommer an på hvor du søger hen. Lander du på et posthus der er virkelig på spanden (50/50 på nordsjælland), så kan du i den grad komme til at knokle. Hvis du allerede har problemer med bentøjet, så må det næsten være CityMail & Scooter.
Sandy
Bruger
1436 indlæg
#15 - | 29-07-2008 14:46
#7

inden udgangen af 2009.


og tro mig, der sker næppe ret meget på den front før dec 2009


#0
nu vil jeg ikke have at det her skal lyde som et stort whine, men hvis du har ondt i din knæ kommer du til at mærke det, der er opgange, masse steder hvor man ikke kan komme til med scooter/cykle og og ja det er faktisk et hårdt fysisk job. Du bestemmer selv tempoet, men hvis du er for langsom svigter du dine boddys og skal have hjælp hver dag, det er sq heller ikke sjovt. (eller hænge ude til 1700 hver dag)

jeg har selv været postbud i 3 år, i brammnig(landpo­stbud), viby j(cykle by bud) og vejle(scooter by bud). så jeg ved hvad jeg snakker om.

hold dig fra post.dk med mindre du godt kan lide at arbejde røven ud af bukserne for en flad 100 mand i timen ;p
Sandy of < Quartz > - Azjol-Nerub
TeamFULOS
Bruger
902 indlæg
#16 - | 29-07-2008 15:43
Bliv pakkepost så...det er sgu meget sjovt. Men har sin egen bil og ligger og cruiser rundt for sig selv. Jeg kørte på indre nørrebro...det var sgu meget sjovt. Fuck cykelpost...de så godt nok ikke ud til at have det så sjovt som os i pakkeposten...
Ben Bording / Benya / Yamin music: http://www.mysp­ace.com/benbord­ingmusic
Jabu
Bruger
579 indlæg
#17 - | 29-07-2008 15:46
#15 der var leveringsproble­mer da min ejerforening indkøbte postkasser, og det er et par uger siden, så mon ikke der sker lidt ..
LZS
Bruger
735 indlæg
#18 - | 29-07-2008 15:49
Nu skal jeg selv være postbud på fuldtid indtil jeg skal ind til værnepligt til december - har været lørdags/ferieaf­løser i lidt over et år nu. Nu er jeg så en af dem, der cykler rundt og det kan da godt være lidt hårdt en gang imellem, men det er da bare at prøve det af og se om knæet kan holde til det. Jeg synes selv godt om jobbet, men det var ikke noget jeg gad være i længere tid, så sjovt er det heller ikke :P om du skal knokle røven ud af laser eller ej kommer nok også noget an på, hvilken rute du får, men du har fyraftensgarant­i, så hvis du ikke kan nå hele ruten smutter du bare hjem og så er resten af posten sådan set ikke dit problem :)
PSN nick: Danish_Z
vikezz
Bruger
344 indlæg
#19 - | 29-07-2008 17:07
Det kommer meget an på ruten.. jeg var det i et halvt år og det var SYGT nedern!! .. hmm.. det eneste gode var når det var godt vejr også lige den ekstra motion... men mit bedste råd til dig er, at finde noget
andet!!!
Koldbrand
Bruger
652 indlæg
#20 - | 29-07-2008 17:16
har kun arbejdet for post dk, det kan ikke anbefales, men har snakket med en del der har arbejdet for citymail og de virkede ikke udpræget utilfredse med det
\
RMJ
Bruger
11101 indlæg
#21 - | 29-07-2008 17:31
alle post budde i Nørresundby cykler ihvertfald, når vi snakker dem med breve.
Det er min ærlige og uforbeholdte mening, take it or leave it. Hader konsoller, det er djævels værk.
Fruktkola
Bruger
236 indlæg
#22 - | 29-07-2008 20:48
#8 Darkhill

Er det personlig erfaring? Lyder interessant. Jeg står nemlig og leder efter nyt arbejde pt. Lige nu arbejder jeg som pædagogmedhjælp­er.
DarkHill
Bruger
13578 indlæg
#23 - | 29-07-2008 20:58
#22: har arbejdet der ja, kender ikke den nøjagtige jobsituation, men kan ikke forestille mig andet end at de stadig mangler folk. Der er stor udskiftning.
/ DarkHill
ChiCk_oN-sPeeD
Bruger
941 indlæg
#24 - | 29-07-2008 20:59
Har selv arbejdet for CityMail Østerbro indtil for en måned siden.

Var der i 4 måneder.

Super fede kollegaer, fed chef, løn til kl 3 hver dag, også selvom man gik før (gik typisk 12-13).

Fordele frem for postdanmark:

- Samme løn
- Mindre post
- Har ikke nøgler til alle steder, så CityMail betaler post.dk for det post de ikke selv kan komme af med
- Fri alle weekender
- Pænere uniform (dog ikke særlig kønt alligevel)

Man skal selvfølgelig vænne sig til at møde kl 7 hver dag, men det er dejligt at have tidligt fri og motionen er også god. Dog utroligt hårdt de første par uger
I Wish It Could Always Be Weekend
Sandy
Bruger
1436 indlæg
#25 - | 29-07-2008 21:18
#17

jeg tvivler stærtk på at alle er klar til 2010 med de postkasser der. om ikke andet så kommer de lige til sidst og ja, en postkasse producent ligge nok ikke inde med det store lager anyway. 8p

Sandy of < Quartz > - Azjol-Nerub