Til indholdet

Pass foto størrelse?

bayou
Bruger
1801 indlæg
#0 | 20-12-2007 07:46
Hejsa DR!

Jeg står og skal redigere et foto af mig selv til, således det passer i et pass foto størrelse, men har store problemer med ved øjemål at skære det til i paint, her er mit spørgsmål, findes der en nem måde, eller et program (gerne freeware) derude, som kan skære det til for mig?

- Bayou
"People laugh at me because I'm different, I laugh at them because they're all the same."


Kommentarer

Daszoeb_SUN
Bruger
11639 indlæg
#1 - | 20-12-2007 08:09
håber ik du skal til USA får det virker ikke med et editeret pasfoto :)
Jeg stemmer på Enhedslisten for Asmaa er Danmarks nye Dronning!
Grifler
Bruger
3255 indlæg
#2 - | 20-12-2007 08:44
Du skal også huske at man skal kunne se ansigtet fra den rette side osv. Tror altså heller ikke de godtager paint-shopped billede mange steder :)
Tag ikke livet alt for alvorligt, det varer alligevel ikke evigt
ulrich
Bruger
3820 indlæg
#3 - | 20-12-2007 09:04
link fix

-

Vist irrelevant. Havde ikke læst op :(
Daszoeb_SUN
Bruger
11639 indlæg
#4 - | 20-12-2007 09:08
#3

Siden kunne ikke findes (404)

Du søgte efter siden: www.politi.dk/N­R/rdonl...splak­at_A4_web.pdf

Vi kunne ikke finde det, du efterspurgte.
Det kan skyldes, at siden ikke findes, at siden er flyttet, eller at linket er skrevet forkert.
Jeg stemmer på Enhedslisten for Asmaa er Danmarks nye Dronning!
Uranos
Bruger
1543 indlæg
#5 - | 20-12-2007 10:03
Kender ikke lige sådan et pogram !

Men vis det er til dit pas vil jeg anbefale du for det taget hos nogle "autoriseret" koster ikke alverden (ca. 50 tror jeg) og så er du sikker på det er gyldigt

hvorfor iøvrigt ikke bare printe det ud og så klippe det til IRL !
Atheist
Bruger
4841 indlæg
#6 - | 20-12-2007 10:21
gå ned i en fotoforretning og sig at du skal bruge et godkendt pasfoto, man skal kunne se begge ører, munden skal være lukket, øjnene skal kunne ses, hovedet skal være x mm højto alt muligt andet. du kan aldrig lave et godkendt foto på computeren.

hvis det er til et visa til ua skal du også sige det, det er et helt andet format du skal bruge på din ds-156 formular (50x50mm), yderligere skal du huske (hvis det er et amerikansk visum) at udfylde DS-157, hvis ud er mand mellem 16 og 45
Growing old is mandatory, groving up is optional.
GuardR
Bruger
1416 indlæg
#7 - | 20-12-2007 11:37
Billedet skal måle 4,5 x 3,5

Ansigtet skal være mellem 3cm til 3,5cm

Og nøjagtig som Atheist siger, begge øre synlige, øjne skal kunne ses, ikke noget med hår inde i dem.. du skal også have en hel ensfarvet bagrund, dit ansigt skal være godt belyst over alt, det må ikke være overbelyst heller.

Tag ned til din lokale fotohandler og få det fixet, giv 60-70kr og vær sikker på du får 4 stks der virker. :)
Holger-IST-
Bruger
7215 indlæg
#8 - | 20-12-2007 11:54
Du kan vel bruger programmer som Paint.Net, Gimp (eller GimpShop, som er Gimp der ligner Photoshop noge mere, hvis man er vandt til det).

Og så kunne Googles Picasa måske også hjælpe med redigering, ved dog ikke om der er CM mål i det etc.
- Holger