Til indholdet

De andre ville også have en del af kagen

Guldkortet
Bruger
2022 indlæg
#0 | 11-09-2012 22:01
http://www.thew­arz.com/index.h­tml

Så er det jo også tid til DayZ klon. Det er teamet bag Call of Duty Black Op's der laver det.

Jeg bliver lidt mad.


Kommentarer

sYnCHAoZ
Bruger
11908 indlæg
#1 - | 11-09-2012 22:05
For det første: Old.

For det andet: War Z var i udvikling længe for Day Z kom ud. Så nej, det er ikke en klon.

De har dog lavet en masse ændringer i War Z efter at have set hvordan Day Z gjorde det. Så lidt copycat er de vel.
Guldkortet
Bruger
2022 indlæg
#2 - | 11-09-2012 22:07
1# Links?

Jeg kan ikke finde noget om War Z udviklingen andet end deres forum.

Alle deres topic er fra August..
lucifer-DK
Bruger
1719 indlæg
#3 - | 11-09-2012 22:12
War Z lyder meget inspireret af Max brooks bog, World war Z :-)

Men ellers er min tanke lidt... Meh... Så mange MMO spil er kommet og gået, dette vil sikkert blive en mere i en meget lang liste
A Goa'uld, a Prior and a Wraith walks into a bar...
guffe16
Bruger
3077 indlæg
#4 - | 11-09-2012 23:04
hvad er problemet hvis det er godt? Alle spil efterligner jo alligevel hinanden - ofte vil de så lave nogle små ting om, som de mener kan give et bedre spil og wupti, så udvikler genren sig...
Machinegod
Bruger
582 indlæg
#5 - | 11-09-2012 23:27
#2 Kablam!
http://www.rock­papersh...ombie­s-permadeath/

Gooooooogle-fu! HAI!!
-=Innocence proves nothing=-
Grifler
Bruger
3307 indlæg
#6 - | 11-09-2012 23:41
Bliver du mad? Altså, til noget spiseligt? Mærkelig sætning :-]
Do, or do not. There is no 'try'.
Kimozabi
Hyrden
23307 indlæg
#7 - | 11-09-2012 23:41
#0:
Det tager meget lang tid at lave et spil. De kan ikke nå at lave et spil hele vejen til beta på de få måneder, som DayZ har været ude.
Det er urealistisk at tro, at de har lavet spillet på baggrund af DayZ' succes.

Både Antz og Bugs Life udkom i 1998, men derfor har de heller ikke kopieret hinanden.
When you're ahead... get aheader. - Day[9]
cycron
Bruger
591 indlæg
#8 - | 12-09-2012 00:10
#7

Antz og A Bug's Life er ikke det bedste eksempel eftersom Lasseter mener, at Katzenberg fik ideen fra ham da Toy Story stadig var under produktion.
Kimozabi
Hyrden
23307 indlæg
#9 - | 12-09-2012 00:13
#8:
Er det noget, han ved?
Så længe han kun tror det, kan man jo ikke konkludere på det.

Pixar/Dreamwork­s til side...
Der er for meget design, struktur, produktion osv involveret i at få et spil til planlagt udgivelse til efteråret, til at det kan være kommet til verden efter at DayZ blev en succes.

Måske har ideen været kendt hos begge firmaer under udviklingen, men dens succes kan højst have være teoretisk.

De gange, jeg har prøvet DayZ, har der heller intet mål været. At indsamle udstyr og overlever virker som et redskeb til at opnå noget, men der er bare ikke rigtig noget at bruge det til.
WarZ lader til at have målsætninger:
"Your goal is to survive this Zombie Game and the ones that survive longest will be victorious!"
When you're ahead... get aheader. - Day[9]
Nioxic
Bruger
15339 indlæg
#10 - | 12-09-2012 07:45
jeg synes det er fint at få noget konkurrence på det plan...

ideen med dayz er skide god.. men det er så fyldt med fejl at jeg ikk gider spille det :P
Anyone who's worse than you is a noob. Anyone who's better than you has no life.
Guldkortet
Bruger
2022 indlæg
#11 - | 12-09-2012 08:01
Ja nu må vi se, deres screenshots ligner noget de har sat op i 3dsmax, især med den belysning for den er jo for vild. Ingen trailer yet, men vi må jo vente og se på det spil så.

Dvs er MANGE af de første DayZ topic posts fra Maj.
kongkim
Bruger
14287 indlæg
#12 - | 12-09-2012 08:04
Ser da meget fedt ud :)
Medlem af den religiøse Pc-Religionen :) Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.
CDM
Bruger
1415 indlæg
#13 - | 12-09-2012 08:45
Det er da vist de færreste der har fulgt med i WarZ eller DayZ herinde :).

Først og fremmest: WarZ blev som ide skabt først, og dayZ udkom først.

DayZ er udgivet som MOD - ikke standalone, så allerede der, er der en større afvigelse i de to spil.

Ja, dayz kommer som en standalone, men det er kun på baggrund af den enorme succes dayz MOD har haft :).

Jeg synes personligt det er fint der kommer lidt konkurrence til dayZ, da de som ene spil (zombie mmo) har siddet rimelig godt på det marked.

Lidt ekstra info omkring warZ:

Det køre på WAR INC moteren (som så er blevet opdateret gevaldigt)

Det udkommer i Closed beta i slutningen af denne sommer (Hvilket må siges at være snart)

#10
Efter patch 1.2.7.6 er spillet blevet meget bedre! Stadig enkelt små gfx fejl, men intet i forhold til før.

Oplever hellere ikke random brækket ben eller lign. mere :).


#11
Der er en trailer:
http://www.game­trailer...pha-c­o-op-gameplay

Hvis man gerne vil følge lidt med i warZ og hvad det bringer, vil jeg forslå at man vælger at følge dem på de forskellige sociale medier, istedet for deres hjemmeside.

Jeg følger dem på Fjæsbog, hvor man kan se nye screenshots, trailers osv. osv :).

Det skal lige siges at jeg regner med både at spille dayz og warz inden nogen råber fanboy :D
Not having a profile on DR is like invading russia in the winter!
brian-vob
Bruger
381 indlæg
#14 - | 12-09-2012 08:54
det kan da kun komme til at køre bedre end dayz for det er godt nok noget ringe lort
Hvis i ikke har noget godt og sige så luk røven tak!
Kimozabi
Hyrden
23307 indlæg
#15 - | 12-09-2012 08:54
#13:
Hvis ideen kan komme væk fra Arma-motoren, er det jo kun fedt for alle. For jøsses altså...
When you're ahead... get aheader. - Day[9]
CDM
Bruger
1415 indlæg
#16 - | 12-09-2012 09:01
#14

Det kommer da helt an på hvordan man ser på det :).

Jeg synes dayZ er fantastisk, men nu er jeg os total opslugt af zombie universet, så lige der vil jeg nok kalde mig en fanboy :P.

Man skal stadig huske på at det er en Alpha.

Nogen der husker Counterstrike i Alpha?

#15
DayZ standalone kommer vist til at køre på Arma III motoren. En gfx motor jeg intet aner om.
Not having a profile on DR is like invading russia in the winter!
Guldkortet
Bruger
2022 indlæg
#17 - | 12-09-2012 09:04
15# Det er Alpha, og arma moteren er fin

13# Godt forklaret, tak.
mutley
Bruger
2105 indlæg
#18 - | 12-09-2012 09:10
#17 Ej nu må du satme.... #%€&€/
PSN: Viiviio
CDM
Bruger
1415 indlæg
#19 - | 12-09-2012 09:22
Hov glemte noget.

WarZ udkommer med en softcore version, hvilket betyder permadeath ikke er med :).

P.s glæder mig til at se hvad de vil kalde end-game i warZ og dayZ for den sags skyld :).

Edit:
http://vimeo.co­m/48670586

En anden trailer der viser et par ting der blev snakket om i den første trailer :)

Forklaring på første trailer (loot osv)

http://forums.t­hewarz....issue­s-explained-!
Not having a profile on DR is like invading russia in the winter!