Til indholdet

Ku du li Rainbox Six og SWAT4?

antifrost
Bruger
694 indlæg
#0 | 09-03-2012 14:57
Der sker noget spændende i Tactical Shooter genren i disse dage :)

For mig var den gyldne æra indenfor Tactical Shooters, spillene Rainbow Six (til og med Ravenshield) og SWAT4 som jeg (og mine venner) har brugt tusindvis af timer på at spille i LAN CO-OP.

Denne genre har været stendød de sidste mange år mht. nye spil, men nu sker der endelig noget meget spændende.

Christian Allen, som har arbejdet på Tactical Shootere som Rainbow Six, Ghost Recon og Ghost Recon Advanced Warfighter serien, et gået solo.

Han er åbenbart blevet træt af de store udgiveres leflen for de brede masser, halvdårlige konsol porteringer og af generiske "six-hour linear cinematic experience" spil.

Han vil udfordre de store udgivere og se om han kan skabe opbakning til en "hardcore CQB tactical shooter on the PC" i stil med Rainbox Six og SWAT4.

Hvis du, som jeg, var vild med Rainbox Six og SWAT4 og har sukket efter et hardcore CQB de sidste 8 år (siden SWAT4), så check det her ud:

http://www.kickstarter.com/projects/355932838-
/crowdsourced-hardcore-tactical-shooter

http://www.ghostrecon.net/html/interview-sere-
llan-llc.html

Jeg ser det som en potentiel revolution mod spil udgivernes fastlåste koncepter, hvor det i dag er marketingsafdel­ingen der definerer spillene og ikke spil designerne eller fans'ene.

Er du så færdig, hvor skal jeg hjem fra arbejde og donere :)
Its nice to be important, but its more important to be nice


Kommentarer

Kimozabi
Hyrden
23600 indlæg
#1 - | 09-03-2012 15:02
Men hvis han først går solo nu, er spillet jo først klart om nogle år.

Du er tidligt ude med hypen :)

Hans firma skal i øvrigt også have investorer i ryggen, så jeg ved ikke, hvordan han har tænkt sig at undgå alt indflydelse fra det brede marked.
You will fear my laser face! - Church
Holger-IST-
Bruger
7243 indlæg
#2 - | 09-03-2012 15:11
Link fix:
http://www.kick­starter...e-tac­tical-shooter

http://www.ghos­trecon....-sere­llan-llc.html
- Holger
"A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her." - W. C. Fields
Mirage
Bruger
1864 indlæg
#3 - | 09-03-2012 15:20
Jaaa synes også det er en MEGET tidlig hype som #1 påpeger :)

Havde været mere spændende hvis der var en lidt tættere udgivelsesdato end "før metroen".
Selv udnævnt til at være den sidste moralske bastion på DR!
VxChemical
Bruger
2967 indlæg
#4 - | 09-03-2012 15:22
Måske, jeg venter lidt og ser om alt det her kickstarter noget rent faktisk virker!
And then he grinned like a fox eating shit from a barbed wire fence
Romby
Bruger
722 indlæg
#5 - | 09-03-2012 15:31
Hehe masser af times lan i SWAT 4 kan jeg genkende. Det spil er virkelig det ultimative Co-op spil.

Og elskede Rainbow Six og Ghost Recon 1 singleplayer. Men ja så lavede de Rainbow Six Vegas, et helt team af special soldater skiftet ud med 2 så det passede til konsol og samme skete med Ghost Recon.

Men fuck hvor kunne spillene også være fustrerende. Når man i RS, efter at have ryddet en hel bygning for terrorister, kun manglede at rydde rummet med gislerne, og alt så bare fuckede når man gav sine teams go commandoen. Hold kæft hvor har jeg været hissig der. Men elskede spillene alligevel.

Så håber da han kan få gang i noget. Men nok noget ude i fremtiden.
Threetoz
Bruger
2770 indlæg
#6 - | 09-03-2012 15:36
Har ikke selv spillet raven shield, men er rigtig glad for SWAT 4 og har tit tænkt over om der ikke snart kom en efterfølger.

Begge links er døde hos mig, men jeg håber virkelig det bliver til noget.
TheFinalWarlord
Bruger
5802 indlæg
#7 - | 09-03-2012 15:56
Donerede 16$.
:)
I believe our future depends powerfully on how well we understand this cosmos in which we float like a mote of dust in the morning sky. -Carl Sagan ¶Drink All Night¶
johbe
Bruger
7387 indlæg
#8 - | 09-03-2012 16:21
Støtter også det projekt. Det lyder simpelthen fedt.
Same shit, different day.
BruneBanan
Redaktør
32183 indlæg
#9 - | 09-03-2012 16:55
Det lyder genialt! Jeg giver projekltet lidt kærlighed på forsiden på mandag :)

PLEDGE $10,000 OR MORE
0 BACKERS • Limited Reward (5 of 5 remaining)
Receive a custom Beretta 92FS 9mm by Creative Director Christian Allen, with laser-engraved aluminum grips with the logo of the game on them. Only if allowed by state and federal law. Alternatively, a customized gas-blowback airsoft 92FS pistol if desired. Includes all previous rewards.


Ja tak :)
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted!
Kimozabi
Hyrden
23600 indlæg
#10 - | 09-03-2012 16:57
#9:
Jeg tror, du kan købe den billigere for sig selv :)

#6:
Raven Shield er awesome!
You will fear my laser face! - Church
hamster
Bruger
2364 indlæg
#11 - | 09-03-2012 17:32
Allerede nu kan jeg mærke en stigende optimisme.

For Sørensen det er noget spilbranchen mangler.

"It takes 43 muscles to frown and 17 to smile, but it takes 3 for a proper trigger squeeze." - BF3 Sniper
Deadmeat
Bruger
2326 indlæg
#12 - | 09-03-2012 18:25
Har forgudet Rainbow Six siden det første spil. Har hele samlingen inkl. ekspansion til og med Raven Shield. Har brugt talløse timer på minutiøs planlægning af storm planer og gerne flere gange den samme bane, blot for at se om tiden kunne forbedres lidt :-)

Fandt også lidt underholdning i RS Vegas, men det var nu alligevel en lidt for central del af konceptet de fjernede med dét spil...
Your mother was a hamster and your father smelt of Elderberries!
Knuspar
Bruger
6468 indlæg
#13 - | 09-03-2012 20:24
#9 +1!
Knuspar @ Steam - Knuspar @ Origin - knuspar.dk
Mirage
Bruger
1864 indlæg
#14 - | 09-03-2012 20:29
#9 Bare du ikke opfordrer folk til at kaste penge efter projektet :P
Selv udnævnt til at være den sidste moralske bastion på DR!
antifrost
Bruger
694 indlæg
#15 - | 16-03-2012 16:00

Hejsa.

Beklager at jeg først kan svare nu.

Jeg har forresten selv pledged $100 til projektet.

Hvis han får indsamlet de $200.000 som er målet med Kickstarter projektet, regner ham med at spillet er færdig i juni 2013.

Kom nu gutter, hvis i savner spil som Rainbow 6 og SWAT 4, og det fornemmer jeg at i gør, så er i da nødt til at støtte op om sådan et projekt!

Det er vist beklageligvis den ENESTE måde at vi nogensinde får den slags spil igen på.

BruneBanan - tak for din TLC på forsiden :) Jeg tror helt sikker at opbakningen er der hvis bare ordet om projektet kan nu ud til nok fans af genren inden 1/4.

Jeg har perifert kendt til Christian Allan i mange år nu og jeg føler mig overbevist om at han er "tung" nok til at kunne få fat i investorerne hvis blot han kan dokumentere (altså hvis Kickstarter.com projektet når sit mål) at der er interesse nok om sådan et spil.

Så hvis du går og sukker efter classic hardcore tactical shooter gameplay som R6 og SWAT4 og bitcher om at spil var bedre i gamle dage, så er det da vist tid til at - som de siger på den anden side af dammen - put your money where your mouth is :)

Der er ingen tvang, men nogle gange må man også gøre noget selv for at opnå det man gerne vil have :)

Its nice to be important, but its more important to be nice
Paimei
Bruger
1278 indlæg
#16 - | 16-03-2012 16:23
Det er en skam at det går så trægt med indsamlingen til den her.

#15 Ja det er nok den eneste måde at få denne type spil lavet på.
De store udviklere nægter jo nærmest at lave spil, der ikke kan spilles af 12 årige konsolderps med koncentrationsb­esvær. :-(
Sendt fra min Commodore64.
Threetoz
Bruger
2770 indlæg
#17 - | 16-03-2012 16:47
Får man pengene tilbage hvis det ikke kommer op på 200.000??
RMJ
Bruger
11101 indlæg
#18 - | 16-03-2012 19:42
#17 De trækker slet ikke en krone fra din konto før deadline er nået og at der blev doneret nok.
Pc Admiral af første grad.
hamster
Bruger
2364 indlæg
#19 - | 16-03-2012 20:32
Så blev der lige smidt 50$ efter det projekt.

Savner sgu en hardcore tac shooter..
"It takes 43 muscles to frown and 17 to smile, but it takes 3 for a proper trigger squeeze." - BF3 Sniper
Threetoz
Bruger
2770 indlæg
#20 - | 16-03-2012 22:14
18#

Fair nok, så tror jeg også jeg lægger lidt i sparebøssen, men jeg tvivler sku på den når op på 200000 desværre.
hamster
Bruger
2364 indlæg
#21 - | 16-03-2012 22:39
Husk der er adgang til et kickstarter forum på deres hjemmeside.
Der er allerede ved at være en del gang i den.
Super med mulighed for at påvirke spillet.
"It takes 43 muscles to frown and 17 to smile, but it takes 3 for a proper trigger squeeze." - BF3 Sniper
Paimei
Bruger
1278 indlæg
#22 - | 16-03-2012 23:26
Han lavede forresten en IAMA på reddit for en uge siden:
http://www.redd­it.com/...er_st­arting_a_new/
Sendt fra min Commodore64.
RMJ
Bruger
11101 indlæg
#23 - | 16-03-2012 23:31
Tror virkelig bare ikke det lykkes, det kan jeg slet slet ikke se, så bliver det godt nok lige på dagen derop, der skal virkelig ske noget.

Enten har folk ikke helt tiltro til ham fordi han ikke er kendt, eller så gider folk bare ikke FPS mere hvor man faktisk skal tænke lidt mere, de er fede nok, alle fps skal selvfølgelig ikke være sådan.

øv bøv :S
Pc Admiral af første grad.
Generin
Bruger
1159 indlæg
#24 - | 16-03-2012 23:33
Tja spillede den aller første rainbow six, og spille las vegas til ps3 også, Og må sige at jeg elskede dem begge
There are many things given to us in this life for the wrong reasons. What we do with such blessings, that is the true test of a man
Threetoz
Bruger
2770 indlæg
#25 - | 16-03-2012 23:36
23#
Ja, det er ret ærgerligt.

Jeg håber virkelig bare at han får lavet spillet alligevel, selvom han ikke kommer op på 200k.