Til indholdet

Skraldemand?

Varno
Bruger
352 indlæg
#0 | 08-10-2008 20:03
Hvordan får man job som skraldemand?


Kommentarer

Thendur
Moderator
7777 indlæg
#1 - | 08-10-2008 20:04
125-135kr i timen.
I'm not gonna fight you! I'm gonna kick your ass!
FunteX
Bruger
6907 indlæg
#2 - | 08-10-2008 20:04
Bliver politiker . . .
Livi'n life at 45 degreas'
www.driftworks.­com
fisker_
Bruger
10221 indlæg
#3 - | 08-10-2008 20:05
Ansøger om jobbet som skraldemand.
peldrol
Bruger
2350 indlæg
#4 - | 08-10-2008 20:06
#1 lol, læs topic. Tag stort kørekort, eller kommer du bare til at rende efter skralde spande, hvilket bliver kedeligt i længen. Vil nok sige du skal henvende dig til en skraldespands ting i nærheden af dig? I vest jylland er det marius pedersen
Varno
Bruger
352 indlæg
#5 - | 08-10-2008 20:08
Jeg bor på Østerbro og jeg er igang med at tage kørekort, men idéen er at jeg tjener lidt penge som skraldemand indtil jeg er færdig med kørekortet.
sar
Bruger
6148 indlæg
#6 - | 08-10-2008 20:23
Euh der skal en uddannelse til.. og nok også et kørekort..
Psyko
Bruger
511 indlæg
#7 - | 08-10-2008 20:24
Du gør bare som Bjarke:

http://www.dr.d­k/dr1/spam/prog­rammer/spam5
Lucky
Bruger
3122 indlæg
#8 - | 08-10-2008 20:29
Hov hov, i dagens danmark hedder det jo en Renovationsarbe­jder
Varno
Bruger
352 indlæg
#9 - | 08-10-2008 20:33
Er her nogen som rent faktisk ved hvad de snakker om? Skal der virkelig en uddannelse til? Så svært kan det vel heller ikke være.
Anabash
Bruger
1712 indlæg
#10 - | 08-10-2008 20:34
9# Stop dit nedværdigende pis. Det er faktisk et rimelig krævende erhverv, de tjener rigtig gode penge, men det er fandme osse hårdt. Selvfølgelig kræver det en uddannelse, EDIT: men ikke en lang en + stort kørekort.

http://www.ug.d­k/Erhve...enova­tionsarbejder
Varno
Bruger
352 indlæg
#11 - | 08-10-2008 20:39
#10

Slap dog af. Jeg hader typer som dig som altid skal være folkets stemme og beskytter af de mindre heldige. Kom med noget information jeg rent faktisk kan bruge til noget eller hold kaje.
Anabash
Bruger
1712 indlæg
#12 - | 08-10-2008 20:40
11# lol, og så blev man lige pludselig personlig, men har lavet et edit, så kan du jo selv tjekke det.

Ellers kan du jo bare spørge FedeAnderzen, han er ansat som skraldemand. (så vidt jeg husker) sorry if it's wrong mate.

edit: Lol, "mindre heldige" .. jerk
Uranos
Bruger
1580 indlæg
#13 - | 08-10-2008 20:41
#10 såvidt jeg ved kræver det altså ikke uddanelse, bare et kØrekort og #9 er ikke nedværdigende, det er ikke svært, men hårdt som du siger

og så er det ikke det rigtige erverv du linker til !
det er sådan en der står på en genbrugsplads
Alle har deres særheder,,
Varno
Bruger
352 indlæg
#14 - | 08-10-2008 20:42
#12

Det var bedre. Så svært er det heller ikke at være venlig.
Mikedk
Bruger
556 indlæg
#15 - | 08-10-2008 20:43
edit: Var til #10, men nvm. :)

Det kræver rent faktisk ikke en uddannelse, alt efter hvad for en slags skraldemand man vil være.

Jeg har haft et par kammerater der arbejdede for MLarsen i brøndby feks. De har forskellige opgaver der, men de kørte både og hentede containere og tømte dem på forbrændingen, og tømte aviscontainere, og det krævede ikke andet end stort kørekort.

Så en mulighed for #0 er måske at tage kontakt til dem.
Varno
Bruger
352 indlæg
#16 - | 08-10-2008 20:44
#13

Det havde jeg sgu' heller ikke regnet med, men er kørekort også et krav? Der er jo somregel en 3-4 mænd der render rundt og samler ind, der er vel kun en der skal køre vognen.
Anabash
Bruger
1712 indlæg
#17 - | 08-10-2008 20:44
13# Okay, det har det så gjort på et tidspunkt, et kursus forløb på noget tid.. men, ja, det er jo blevet ændret siden kan jeg se. Ikke at jeg nogensinde har været det selv, men har da haft kigget på det, da jeg synes det er et spændende erhverv at kunne arbejde om natten.
Berner
Bruger
378 indlæg
#18 - | 08-10-2008 20:45
#14

Ser ellers ret svært ud for dig...
Vote John Hunter !
Varno
Bruger
352 indlæg
#19 - | 08-10-2008 20:46
#15

Jeg er da sikker på at det er et pissehårdt arbejde, men at det ligefrem krævede en uddannelse var jeg lidt forbavset over som #10 ellers så hårdnakket havde påstået.
Anabash
Bruger
1712 indlæg
#20 - | 08-10-2008 20:47
og så er det ikke det rigtige erverv du linker til !
det er sådan en der står på en genbrugsplads
problemet er at der findes ikke noget der hedder decideret "skraldemand" længere ... det hedder det som jeg linker til.

16# Kørekort er krævet, pga. tit og ofte, kan man komme ud for skader, sygdom osv, som "skraldemand" og derfor er det vigtigt at alle kan kører lastbilen uanset hvad.
Mikedk
Bruger
556 indlæg
#21 - | 08-10-2008 20:49
#19
Ja det er hårdt. Jeg var med en af mine venner ude og hjælpe ham et par gange, da jeg var imellem jobs, bare for at lave noget, og man var satme smadret dagen efter. Men det er god motion. :)
Anabash
Bruger
1712 indlæg
#22 - | 08-10-2008 20:50
19# Det har krævet en uddannelse før i tiden. Har bare ikke lige fået opdateret min nyhedskilde siden 2004.
Varno
Bruger
352 indlæg
#23 - | 08-10-2008 20:51
#21

Men hvis det absolut er et krav at man skal have kørekort for at hente skrald, så er jeg lidt skidt ude. Jeg er først færdig med mit kørekort om en månedes tid og så var det meningen at jeg skulle arbejde for Nordisk Film. Er der andre jobs som er ligetil hvor man kan tjene nogle hurtige penge uden at det kræver et længere optræningsforlø­b/uddannelse? Jeg har sgu' ikke noget imod at stå tidligt op.
Mikedk
Bruger
556 indlæg
#24 - | 08-10-2008 20:52
#22
Det er også fint nok. Jeg siger bare hvordan det er idag. :)

#23
Jeg ved ikke 100% om du kan blive ansat bare som medhjælper, uden at have stort kort. Men de havde da biler med 2-3 mand sammen. Så du kan jo høre.
peldrol
Bruger
2350 indlæg
#25 - | 08-10-2008 20:53
#20 igen, ikke 100% krævet med et kørekort, men et rigtig stort plus, og man skal heller ikke bruge uddannelsen, men det er ofte en god ide hvis det er et erhverv man vil have i flere år, da man så ofte kan få betalt sit kørekort, og man får 30-40 kr mere i løn efter 2 år. En af mine venner fik 155 i timen da han var færdigudlært, og ham den anden han kørte med var almidelig ufaglært og fik 115 i timen.