Til indholdet

Linksys Router

Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#0 | 10-07-2008 00:46
Hvordan kan jeg gå ind og "låse" et trådløst netværk over denne router? jeg har fint adgang igennem den men kan ikke rigtigt finde nogen steder hvor jeg kan ændre nogen indstillinger


Kommentarer

hausner
Moderator
16718 indlæg
#1 - | 10-07-2008 01:04
Model?

På min linksys WRT54GL er det security->Wirel­ess Security
Planter er fascinerende
Mr_Ed
Bruger
594 indlæg
#2 - | 10-07-2008 03:11
nvm :)
It all happened back in the second World War 2...
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#3 - | 10-07-2008 09:39
Samme som din Hausner. Men hvor finder jeg stedet hvor jeg kan gå ind på security osv? kan slet ikke se jeg har sådan en må min computer.
hausner
Moderator
16718 indlæg
#4 - | 10-07-2008 09:48
#3

Hmm. Jeg har vist også smidt en anden firmware på i sin tid, men jeg mener da ikke den ændrede på selve menuerne.

Kan du evt. linke til en screenshot?
Planter er fascinerende
Mr_Ed
Bruger
594 indlæg
#5 - | 10-07-2008 10:32
http://192.168.­1.1/

hvis du ikke har pillet i det før, så er både brugernavn og kode Admin. der kan du finde det.
It all happened back in the second World War 2...
hausner
Moderator
16718 indlæg
#6 - | 10-07-2008 10:34
haha. Okay nu går det op for mig at du slet ikke er inde i web interfacet endnu.

Men som #5 skriver.
Planter er fascinerende
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#7 - | 10-07-2008 11:18
Lige præcis ;) .. mange tak for hjælpen :)
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#8 - | 10-07-2008 11:20
Nu kom jeg ind i noget. Men det hele står på espaniol og spansk er ikke min stærke side, ihvertfald ikke sproget. Kan man ændre det nogen steder?
hausner
Moderator
16718 indlæg
#9 - | 10-07-2008 11:30
What. Det tror jeg ikke man kan.

Men du kan rode rundt herinde

http://www.supp­ortshot..._wrt5­4g/Manage.php

for at finde de engelske oversættelser
Planter er fascinerende
hausner
Moderator
16718 indlæg
#10 - | 10-07-2008 11:32
Prøv lige http://192.168.­1.1/language.ht­m
Planter er fascinerende
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#11 - | 10-07-2008 12:04
Det virkede.. endnu engang mange tak
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#12 - | 10-07-2008 20:17
Så er det opstået et nyt problem. Når jeg kommer til den prompt hvor der skal skrives brugernavn og pass går det galt.
Jeg bruger samme pass og brugernavn som jeg hele tiden har gjort men nu sletter den pass og nulstiller "gem adgangskode" eller hvad den hedder. Brugernavnet forbliver der men den kommer ikke videre lige meget hvor mange gange jeg taster kodeordet. Andre der har prøvet det?
Mr_Ed
Bruger
594 indlæg
#13 - | 10-07-2008 21:46
som standard burde password og brugernavn være admin. men hvis det ikke virker så prøv at resette routeren. det kan du gøre ved at trykke på den der lille reset knap omme bagved routeren.
It all happened back in the second World War 2...
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#14 - | 10-07-2008 22:12
Det pr'ver jeg.. endnu engang tak for hjælpen :)
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#15 - | 10-07-2008 22:46
Det var da pokkers som jeg bliver ved med at have problemer.'

Jeg har netop prøvet at opdatere firmwaren på routeren.
Der står højt og tydeligt at man ikke må afbryde opdateringen. Halvvejs igennem progressbaren står der "update succesfull - Rebooting" problemet er bare at nu står min router og er nærmest slukket. Powerknappen blinker og selvom jeg trykker på reset knappen sker der intet. Er den brændt af eller hvad sker der?
hausner
Moderator
16718 indlæg
#16 - | 10-07-2008 22:47
sluk på kontakten. Tænd igen.

Hvis den slet ikke kan starte op er det muligt den er fucked.

Edit:
For et par timer siden vidste du ikke hvordan man loggede ind på routeren. Er du sikker på du har fundet den rette firmware?
Planter er fascinerende
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#17 - | 10-07-2008 23:00
Jeps version 7.2

Er ikke helt tabt bag en vogn hvad computere angår, er bare ikke helt inde i denne router :)
Hyldig
Bruger
2328 indlæg
#18 - | 10-07-2008 23:10
#17
Version 7.2?

Såvidt jeg kan se hos Linksys findes der kun firmware version 4.30.11 til WRT54GL version 1.1 og firmware version 4.30.7 til WRT54GL version 1.0.


EDIT: Ahhh det er måske en WRT54G version 7.2, og ikke GL du har som du skrev i #3? Eller hvad?
PS3 ID: Hyldig -- /NinjaVanish *POOF!*
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#19 - | 10-07-2008 23:17
Jeps det er kun en G'er :) Havde vist overset L'et i #1 :)
Hyldig
Bruger
2328 indlæg
#20 - | 10-07-2008 23:20
Hmm prøv evt en "hard reset" af routeren.

Hold reset knappen inde på bagsiden i ca. 10sek, tag strøm kablet ud mens du stadig holder den inde i 10sek mere, sæt strøm til igen mens du stadig holder reset knappen inde i ydereligere 10sek.

Er lidt i tvivl om 10sek er nok, nogle siger 30sek, andre siger 5sek... prøv dig frem.

EDIT: og selv du siger du er ferm til computere, er jeg nød til at spørge om din Router os er en version 7.2? Står på en lille label under bunden. :)
PS3 ID: Hyldig -- /NinjaVanish *POOF!*
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#21 - | 10-07-2008 23:21
Jeg prøver .. takker :)
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#22 - | 10-07-2008 23:29
Ingen ændring :(.. ny router til far her imorgen så ;S
nicokaj
Bruger
843 indlæg
#23 - | 10-07-2008 23:49
#22 skriv lige hvilken en du finder, er selv på udkig efter en ny en :)
+1
hausner
Moderator
16718 indlæg
#24 - | 10-07-2008 23:52

Hold reset knappen inde på bagsiden i ca. 10sek, tag strøm kablet ud mens du stadig holder den inde i 10sek mere, sæt strøm til igen mens du stadig holder reset knappen inde i ydereligere 10sek.


Det har jeg aldrig hørt om før. Hvad skulle den gøre som en "almindelig" reset ikke gør?
Planter er fascinerende
Main_Suspect
Bruger
2339 indlæg
#25 - | 10-07-2008 23:54
#23

Tror bare jeg køber en magen til, har været godt tilfreds med den :)