Til indholdet

TDC og Netopia ADSL-router

knaseren
Bruger
5175 indlæg
#0 | 13-08-2007 21:40
jeg har fået en tdc linie af mit arbejde og et netopia 3347w

hvordan kan jeg komme i kontakt med routeren? jeg har prøvet med 192.168.0.1 og 192.168.1.1 i en browser men ser ikke ud til den får kontakt. skal sige at jeg sagtens kan komme på nettet.


Kommentarer

Human
Bruger
4419 indlæg
#1 - | 13-08-2007 21:51
Skift den ud. Netopia routeren får man som erhverskunde og håbløst forældet.

Men.. 192.168.1.254
Det engelske ord level på dansk... Skriv nivea (hud creamen) og sæt et u i enden.. Sværere er det ikke!
knaseren
Bruger
5175 indlæg
#2 - | 13-08-2007 21:57
kan jeg vel ikke da det er en erhvervs ting jeg har fået
Human
Bruger
4419 indlæg
#3 - | 13-08-2007 22:01
Kan du sagtens, men dækker den dit behov er det vel fint nok. Men du skal måske have styr på at sætte VPN osv. op hvis du har en sådan forbindelse til dit arbejde.

På den nye router altså.
Det engelske ord level på dansk... Skriv nivea (hud creamen) og sæt et u i enden.. Sværere er det ikke!
knaseren
Bruger
5175 indlæg
#4 - | 13-08-2007 22:05
jeg vil bare i kontakt med den router. men jeg må bare ringe til tdc support imorgen og spørge
Knuspar
Bruger
6255 indlæg
#5 - | 13-08-2007 22:06
Hejsa,
Netopia routeren er faktisk ikke forældet, så bare klap sylten med mindre du ved hvad du taler om. Routeren blev til sent i 2005 og den software der er i den bliver løbende udviklet til at passe til TDCs krav. hvis den er forældet, hvordan er det så at den virker på annex-m adsl hos TDC?

Anyways, for at svare #0 du får ikke fat i den router via noget web interface, heller ikke 192.168.1.254, du kan faktisk prøve lige så længe du vil, for der er ikke noget webinterface i den version som TDC bruger. Der er en alm. CLI fortolker i den, som kun kan nås hvis man kommer fra nogle bestemte offentlige ip adresser, som er TDCs.

Skal du skifte routeren, skal du være opmærksom på at du skal have et andet adsl modem i stedet for, eksempelvis et speedstream 4100 adsl modem. Efter som det er en 3347 du har, er det en PSTN forbindelse du har, og derfor skal dit adsl modem også være af typen PSTN.


Skal du have lavet om i routeren, hvad vel er grunden til at du vil ind i den? Er det kun en måde hvorpå du får labvet ændringer i netopia routeren, og det er ved at kontakte enten 80808090 og bede om en router omkonfiguration­, eller ringe på 80808067 og trykke 2 og bede om en router omkonfigutation­. Det koster 950 ex. moms. Alternativt, kan du som førnævnt, sætte dit eget udstyr på.

Skal du have aktiveret det trådløse i den, kan det gøre ved at kontakte 80808090 hvor du bestiller det åbent, det kan jeg ikke huske prisen på dog.

EDIT. Og ja, jeg arbejder med den "forældene router" så jeg vil påstå at vide hvad jeg taler om ...
Knuspar.dk - Expect nothing, and you will never be disappointed!
DarkHill
Bruger
13393 indlæg
#6 - | 13-08-2007 22:14
1000 bobs for at konfe en cpe? avs :x

anyways, en PPPoA router er heldigvis ik så dyr mere, faktisk ka man få en for under det det koster at konfe den dersens netopia :o
/ DarkHill
Knuspar
Bruger
6255 indlæg
#7 - | 13-08-2007 22:16
#6 yup, det kan man nemlig, men der er en del kunder som ikke vil da det så er stykke CPE mindre som TDC vil hjælpe med :)

Dem som er helt med på det, er i langt de fleste tilfælde bedst tjent med at sætte egen CPE på :)
Knuspar.dk - Expect nothing, and you will never be disappointed!
Human
Bruger
4419 indlæg
#8 - | 14-08-2007 12:00
Den er forældet. The end. Ligesom så meget andet af TDC's udstyr.
Det engelske ord level på dansk... Skriv nivea (hud creamen) og sæt et u i enden.. Sværere er det ikke!
Knuspar
Bruger
6255 indlæg
#9 - | 14-08-2007 13:23
#8 Det er så din personlige mening, tak for den.

Det ændre dog ikke på det faktisk at du stadig forsøger at bilde #0 ind at man kan fange den på et webinterface på 192.168.1.254, når den ikke har nogen, hence the stfu så længe du ikke aner hvad du taler om?

Lad mig gætte, TDC er også en monopol virkesomhed? ... right ...
Knuspar.dk - Expect nothing, and you will never be disappointed!
knaseren
Bruger
5175 indlæg
#10 - | 14-08-2007 15:04
det jo for lamt at jeg ikke selv kan tage kontrol over den router. og endnu mere skod at tdc skal have guld for at ændre i den. jeg kan så regne med at dem der bor tæt på mig kan surfe løs da lortet har en antenne som jeg ik har styr på.

må bede mit job om at give mig noget bedre end tdc løsning.
Knuspar
Bruger
6255 indlæg
#11 - | 14-08-2007 15:07
#10 suk .. det trådløse er jo som udgangspunkt IKKE aktiveret = ingen kan surfe på det, læs nu hvad det er du har mester, i stedet for at gætte :)

EDIT: Du kan jo også bare bede dit job om at bestille det trådløse aktiveret med selvbetjening, så kan du selv, igennem en webside ( dog ikke en på routeren ) rette diverse settings for den trådløse del :)
Knuspar.dk - Expect nothing, and you will never be disappointed!
Cuco
Bruger
2140 indlæg
#12 - | 14-08-2007 15:27
#11
Han kunne også bare bede om en anden ISP og så var han helt fri for det lort og havde fri adgang til sin router.
Half a year in the lab can easily save you an afternoon in front of the computer....
H. Kalish
Knuspar
Bruger
6255 indlæg
#13 - | 14-08-2007 17:05
#12 True .. valget er hans, sådan da, for eftersom det er firma betalt, har firmaet nok truffet det valg for ham, og så må han jo få det bedste ud af det.

Men ja, klart, hvis han ikke er tilfreds med produktet som det er, så skal han jo ikke have det, længere er den jo ikke.

Jeg ser sådan her på det; nu har jeg oplyst ham fakta her i en tråd omkring det produkt han har, på et frit tilgængeligt forum, så kan formentlig både ham og andre få gavn af det.

Som udgangs punkt burde det være oplysninger man kunne få ved et telefon opkald, så ledes forholder det sig bare ikke desværre ikke hver eneste gang man ringer til TDC =/

Sorry for det, men det er ikke nødvendigvis den enkelte medarbejders skyld, det er nok nærmere fordi nogle ting vægtes anderledes når man har en kapitalfond som øverste bestemmende led i en virksomhed.
Knuspar.dk - Expect nothing, and you will never be disappointed!
Minardi
Bruger
983 indlæg
#14 - | 23-08-2007 21:49
Det er jo ikke noget større problem end at få byttet sin Netopia router/modem, til et modem af tdc's og så købe sin egen router.
Knuspar
Bruger
6255 indlæg
#15 - | 24-08-2007 18:35
#14 tak fordi du gentager det jeg uddybede for ham i #5 ;)
Knuspar.dk - Expect nothing, and you will never be disappointed!