Til indholdet

kabinet til vandkøling?

peldrol
Bruger
2347 indlæg
#0 | 29-12-2012 19:05
Ohoy, min lille bror vil åbenbart have vandkøling i en pc, og har grafik kort, MB, og CPU, mangler dog PSU og Kabinet, og spurgte om jeg kunne hjælpe med et kabinet da jeg selv var med til at samle et par stykker for nogle år siden, men aner faktisk intet om de kabinetter der er på markedet i dag, eller hvad man skal kigge efter.

Er der nogle af jer der kan hjælpe lidt på vej til hvad jeg skal kigge efter? Tænker noget halløj med medi eller high tower, 40/55 cm+ for at være sikker på at der er plads nok?

Og er der andet jeg skal have i tankerne?


Kommentarer

Redspeed93
Skribent
10794 indlæg
#1 - | 29-12-2012 19:19
Du mener custom vandkøling, ikke? I så fald skal du/din bror nok lige kommer med noget mere info omkring hvilke, og hvor mange radiatorer hans ønsker monteret, og hvilket pumpe/reservoir setup han vil benytte sig af, før jeg kan komme med et bud på et godt kabinet.
That's clearly a PEBKAC problem. (Problem Exists Between Keyboard And Chair)
Had
Bruger
2311 indlæg
#2 - | 29-12-2012 19:24
Jeg er super tilfreds med mit Corsair Obsidian 800D. Der er masser af plads internt til rads
Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance
martinda
Bruger
106 indlæg
#3 - | 29-12-2012 19:27
Hmm... der var vist rimelig bred enighed om at Corsair Obsidian D800 var rimeligt godt, men ellers er der et par stk.

Men det afhænger jo helt af hvor mange radiatorer der skal i :)

Kabinetter der kan nævnes:

Corsair 800D
Silverstone TJ07
Cooler Master Cosmos II
NZXT Switch 810

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om :)

PS: Hvis der skal brændes mange penge af og han aldrig vil købe et ny kabinet kan CASELABS kabinetter være et kig værd.

http://www.case­labs-store.com/
Så kan de lære det
Redspeed93
Skribent
10794 indlæg
#4 - | 29-12-2012 19:31
#2 & #3 Dem der har forslået jer de kabinetter må ha' spist søm.

Vandkølings kabinettet over dem alle, som ikke koster over 2k, er Xigmatek Elysium. Der er intet andet kabinet til den pris der kan indeholde bare halvdelen af Elysium.
That's clearly a PEBKAC problem. (Problem Exists Between Keyboard And Chair)
Had
Bruger
2311 indlæg
#5 - | 29-12-2012 19:39
#4 Ingen søm spist her.

Der er så rigeligt med plads i mit Obsidian. Tripple 120 rad og en enkelt 120'er, double bay res, skjult kabelføring.

Desuden er Elysium en øjebæ sammenlignet med Obsidian 800D

EDIT: Men prisen er satme god på den der Elysium, det må jeg gi' dig ret i
Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance
Redspeed93
Skribent
10794 indlæg
#6 - | 29-12-2012 19:53
#5 Jeg tror lige vi skal holde smag uden for denne diskussion. Hvis du ikke kan lide den måde Elysium ser ud på, fair nok, men lad OP/OP's bror selv bestemme om de kan lide Elysium.

Now, to the business end:

Med lidt fingersnilde samt et hjemmelavet mount eller 2 kan man i Elysium gøre plads til følgende:
- 420mm medium size (40mm thick) P/P fans (140x3) i taget.
- 280mm fat size (60mm thick) P/P fans (140x2) i bunden
- 360mm fat size (60mm thick) P/P fans (120x3) i fronten.

Og man vil stadig have plads til dedikeret res/pumpe, med mindre man går efter et HPTX bundkort for så bliver pladsen alligevel lidt trang! =)

Hvis du overhovedet kan få plads til det - selv uden montering i dit 800D, så giver jeg sgu en Cola! :P
That's clearly a PEBKAC problem. (Problem Exists Between Keyboard And Chair)
peldrol
Bruger
2347 indlæg
#7 - | 29-12-2012 20:03
Bups... Kommer nok til kort på nogle af jeres spørgsmål, ved han har 2 40mm fans i toppen, ved faktisk ikke hvad han har af pumper osv.. Men til prisen virker Xigmatek Elysium som et godt bud, da 800D virker rimelig pebret :)
Had
Bruger
2311 indlæg
#8 - | 29-12-2012 20:05
#6 Så bliver der ingen cola til mig :-)

Men har #0 behovet for 8 x blæs + rads? Giv lyd #0, giv lyd? (Edit: Og det gjorde han)
Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance
Redspeed93
Skribent
10794 indlæg
#9 - | 29-12-2012 20:05
#7 Er du sikker på det er 40mm blæsere? 4cm i diameter? Det er meget, meget småt, og mig bekendt findes der ikke radiatorer til det. Hvis det er 140mm giver det bedre mening :)

#8 Nej #0 har overhovedet ikke brug for mere end én 420mm rad, til både GPU og CPU, selv hvis det er high end komponenter. Resten er bare til de hardcore overclockere og folk der godt kan li' at show-boate :D
That's clearly a PEBKAC problem. (Problem Exists Between Keyboard And Chair)
martinda
Bruger
106 indlæg
#10 - | 29-12-2012 21:28
#4 så jeg har spist søm fordi jeg rent faktisk gør som OP beder om?

Nemlig kabinetter til vandkøling. Der var intet nævnt om prisen i OP så det kan jeg ikke se skulle være et problem.

Xigmatecs var for mig ukendt, så tag dog lige at slappe lidt af... jc
Så kan de lære det
Redspeed93
Skribent
10794 indlæg
#11 - | 29-12-2012 21:46
#10 Jeg er fuldstændig afslappet. Jeg har faktisk lige taget 4 smertestillende piller, bare så jeg er ekstra afslappet ;)

Jeg skrev det bare fordi ingen af de kabinetter I nævnte er specielt gode til vandkøling(udov­er 800D), men i virkeligheden langt mere fokuseret på luftkøling, hvor ELysium er purpose-built til netop vandkøling, og kan uden modding indeholde alt hvad man overhovedet kunne ønske sig, and then some.

De 3 andre kabinetter du nævnte kræver en eller anden form for modificering eller fremstilling af beslag før de rigtig kommer til deres ret.


That's clearly a PEBKAC problem. (Problem Exists Between Keyboard And Chair)
peldrol
Bruger
2347 indlæg
#12 - | 29-12-2012 21:54
Truth be told, jeg ved faktisk ikke 100% hvad han har af gear, han spurgte til vandkølet kabinet, og 2 blæsere i toppen. Så tog jeg den der fra, men får lige hevet fat i ham i morgen engang når han er blevet ædru og ser om jeg kan hive lidt mere info ud af hvad han har liggende :D
Redspeed93
Skribent
10794 indlæg
#13 - | 29-12-2012 22:33
#12 Lyder fornuftigt! Det er lidt svært at arbejde ud fra ingenting :P
That's clearly a PEBKAC problem. (Problem Exists Between Keyboard And Chair)
DarkHill
Bruger
13477 indlæg
#14 - | 29-12-2012 22:54
jeg vil tillade mig at betvivle fornuften i at overhovedet overveje vandkøling når han ikke engang ved hvilket kabinet han skal bruge.

Imo er der god chance for at han enten taler om et af de mange nye lukkede systemer, eller også er han slet ikke klar over hvad han går ind til.

Medmindre man er ekstrem overclocker er det imo komplet idioti at vælge vandkøling idag. de rigtige komponenter kan gøre luft lige så støjsvag som vand, som sagt med ekstrem overclocking som undtagelse. Tæv noget fornuft ind i din bror, du gør ham en bjørnetjeneste ved ikke at udfordre ham i hans tossede ide.
/ DarkHill
Had
Bruger
2311 indlæg
#15 - | 29-12-2012 23:01
#14 Vandkøling er sjovt! Jeg hyggede mig gevaldigt i de 2 måneder, hvor jeg bestilte ting hjem (det koster også en del, så indkøbene blev spredt ud). Det var fedt at samle, føre slanger, kabler, lys og de efterfølgende temperatur målinger er c00l (bogstaveligt).

Så han skal bare i gang, men også være klar over at (vand)ting tager tid.
Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance
Redspeed93
Skribent
10794 indlæg
#16 - | 29-12-2012 23:01
#14 Jeg er enig i man bestemt ikke bare skal kaste sig ud i det. Det kræver en god portion viden at lave et ordenligt vandkølings setup.

Jeg er dog uenig i at man skal være ekstrem overclocker for at vælge et vandkølings setup. Et godt vandkølings setup kan reducerer støj med ret substantiel mængde, hvis man bygger hele loopet op omkring den idé. Men det er til gengæld langt dyrere end det bedste luftkøling.
That's clearly a PEBKAC problem. (Problem Exists Between Keyboard And Chair)
peldrol
Bruger
2347 indlæg
#17 - | 29-12-2012 23:57
Skal også se om jeg ikke kan tale ham fra det, men han har vist bare fået tanken fordi han har fået et system foræret og vil have det op at køre. Tror han er (delvist) ligeglad med omkostningerne, det er vist mest for sjov og gejl. Vender tilbage når han har sovet den ud, har lige hentet ham fra julefrokost, og det var vist ikke tidspunktet at tale vandkøling på :D
DarkHill
Bruger
13477 indlæg
#18 - | 31-12-2012 13:02
#16: jeg vil betvivle du kan finde et system der er ret meget mere støjsvagt end mit, med tilsvarende grej(læs profil). Alle komponenter er valgt med støjsvaghed for øje(øre) og er samlet særdeles nidkært.

http://files.mo­erkbak.dk/Darks­tation2012.jpg

Jeg kunne sandysnligvis overclocke systemet en del hvis jeg havde valgt vand, men jeg foretrækker luft, og har egentlig ikke engang brug for det power jeg har nu..
/ DarkHill