Til indholdet

Format c:

Fnz
Bruger
1532 indlæg
#0 | 10-06-2010 11:02
Jeg er ved at blive sindsyg... Min computer kan ikke magte at køre et spil i mere end max 25 min af gangen, nogle gange mindre end 10, før det crasher. Siger noget med "Memory could not be written" eller noget i den stil. Har prøvet forskellige ting uden held, men nu får jeg snart grå hår over ikke at kunne spille uden afbrydelser.
Min computer er omkring 1 år gammel og kørte fejlfrit i starten, men jeg er kommet i tanke om det hele startede omkring hvor den var til reperation (Strømforsyning­en døde fordi den åbenbart ikke passede så godt til de andre dele). Men den blev skiftet og jeg kan huske reparatøren brokkede sig over det var en ulovlig kopi af windows jeg åbenbart havde på min computer og da jeg fik den tilbage er jeg overbevist om han har haft slettet nogle filer og på anden måde fucket den op for den var bestemt ikke glad for at starte windows. Jeg kan slet ikke huske hvordan jeg fik den til at køre ordenligt igen, men jeg har ikke rigtig pillet ved noget siden. Nu kom jeg så i tanke om mit windows er ugyldigt og har bestilt et nyt hjem...

Nu er mit spørgsmål til jer så om jeg måske kan få rettet op på nogle af de fejl min computer laver når jeg spiller hvis jeg formaterer computeren inden jeg installerer det nye windows? Jeg går ud fra det er fejl i system filerne der er skyld i mine problemer.

Og lige et bonus spørgsmål... - Hvad gør jeg med mine iTunes numre? Skal jeg overføre dem til et eksternt drev og bare smide dem tilbage ind i iTunes mappen? Jeg ved jeg kan downloade de sange jeg har købt via iTunes Store igen uden at betale, men jeg har også lagt mine egne CDer ind på computeren, så enten skal jeg vel rippe CDerne igen efter formateringen, eller flytte dem frem og tilbage?
I would die to win, cause I was born to lose.


Kommentarer

niemann1
Bruger
4863 indlæg
#1 - | 10-06-2010 11:06
Svaret står i titlen :)


Angående Itunes. Endnu en grund til at din titel er svaret.
I guarantee you that Einstein would have amounted to jack shit on the savannah
3nickma
Bruger
3832 indlæg
#2 - | 10-06-2010 11:20
Hvad? Kan man godt sige Fornat C og så efterfølgende redownloade sine numre igen a la Steam? Kilde please!

Har nemlig hørt det modsatte, og har derfor passet meget på mine numre. Selvom jeg synes det er dødirriterende. Derfor jeg er vild med Steam efter en Format.
Nioxic
Bruger
15428 indlæg
#3 - | 10-06-2010 11:24
det problem havde jeg engang for mange år siden..

det viste sig at være pga fejl i mine ram.

nye ram fixede det.

du kan jo køre en memtest?
SkaFt
Bruger
5389 indlæg
#4 - | 10-06-2010 11:40
#0 Det er med 99% sikkerhed fejl i dine ram :P

Prøv at fjerne en blok ad gangen og test systemet og/eller kør memtest som allerede nævnt i tråden.
Din ignorante troll
Fnz
Bruger
1532 indlæg
#5 - | 10-06-2010 12:14
Uddybelse af hvad memtest er tak :)

Angående re-download af iTunes numre ved jeg da ikke lige præcis hvordan det virker. Havde købt et par numre på min PC som jeg også ville høre på min labtop, så jeg loggede blot på iTunes fra min bærbare og wåbty så virkede det som det skulle :)
I would die to win, cause I was born to lose.
SkaFt
Bruger
5389 indlæg
#6 - | 10-06-2010 12:23
#5 Det er OK selv at google istedet "jeg vil ha', jeg vil ha', jeg vil ha'- attituden" når folk i forvejen forsøger at hjælpe dig.

/Galde off

http://www.memt­est.org/#downis­o
Det er et program du downloader til at teste dine ram. Det vil opdage hvis der er fejl på dine ram.
Din ignorante troll
Fnz
Bruger
1532 indlæg
#7 - | 10-06-2010 12:50
Det er som regel lidt mere overskueligt at få en forklaring på dansk end at læse en masse info om programmet igennem på engelsk. Med uddybelse mente jeg desuden bare om det scannede mine ram for fejl så jeg kunne afgøre om det var dem det var galt med, eller om jeg kunne være 100% sikker på det ikke var problemet hvis memtest ikke fandt nogle fejl?
I så fald jeg ikke kan stole 100% på memtest skal jeg jo også søge andre løsninger. Jeg ved ikke hvordan jeg skal teste det ved at pille en blok af mine ram ud af gangen, for jeg har kun 2 blokke og min computer kan ikke trække mine spil med kun halvdelen. Som nævnt tidligere får jeg kun fejl når jeg spiller, så jeg ved ikke hvordan jeg skal teste det med kun halvdelen af mine ram i af gangen...
I would die to win, cause I was born to lose.
SkaFt
Bruger
5389 indlæg
#8 - | 10-06-2010 13:47
#7 Fair nok..
Men ihvertfald start med at køre en memtest - og se hvad den siger.

Hvis den ikke kommer med fejlmeldinger så kan du opdatere tråden og troubleshoote yderligere =)
Din ignorante troll
Mazeios
Bruger
1137 indlæg
#9 - | 10-06-2010 13:51
#7

Hvis memtest finder en fejl på dine ram så er det 100% sikkert at det er dine ram.

At teste dine ram 100% igennem tager dog lang tid.

Memtest fungerer på den måde at den targeter random "blocke" i dine ram. fylder dem op og sletter dem igen.

Det vil sige at du kan have memtest kørende i 5 dage i træk uden den finder fejl. Men der kan stadig være en fejl.

Dog er det oftest sådan ved ram fejl at de er ret omfattende. Og du oplever dit problem ofte. Så kør memtest i nogle timer hvis den ikke kommer op med en fejl med det samme.

Hvis memtest ikke finder nogle fejl, giver den dig ikke svaret på hvad der ellers kan være galt. Den giver dig kun svaret hvis den er gal med rammene.

"It´s only a Game until you win"
gnavpot
Bruger
2137 indlæg
#10 - | 10-06-2010 14:16
#4 LOL med 99% sikkerhed hans ram?

Jeg vil nu nok mene at en fucked up pc oftere skyldes at en bruger har rodet hele lortet til end at en ramklods er stået af.

Det er ALTID en god ide at forsøge en ren installation før man begynder at give hardwaren skylden.

Mazeios
Bruger
1137 indlæg
#11 - | 10-06-2010 14:19
#10

Der er væsentligt mindre arbejde i at teste rammene end det er at reinstallere og finde alt hans crap frem igen.
"It´s only a Game until you win"
SkaFt
Bruger
5389 indlæg
#12 - | 10-06-2010 14:31
#10 "99%" skal forstås retorisk - ikke matematisk. Er der en chance for at du kan forstå det?

Anyways er det noget forfærdeligt sludder du fyrer af. En memtest er langt hurtigere og lettere end at geninstallere softwaren.

Og en fejlmelding der indeholder 'Memory' som #0's "Memory could not be written" er, efter min egen erfaring ihvertfald, ALTID ram-problemer.

Din ignorante troll
Fnz
Bruger
1532 indlæg
#13 - | 10-06-2010 16:32
Jeg ved ikke om jeg synes det er hurtigere at køre en memtest i 5 dage, end at formatere og reinstallere på et par timer :)

Jeg har kørt memtest i en time tror jeg det tog. Den nåede til 100% og fortsatte, men havde ikke mulighed for at lade den køre videre.

Den siger i starten af testen jeg skal lukke alle programmer ned, men jeg tænker om jeg kan "hjælpe" den lidt på vej ved at fremprovokere min standard fejl ved at starte mit spil op imens den kører?
I would die to win, cause I was born to lose.
Sven_Bent
Hardware Guru
21665 indlæg
#14 - | 10-06-2010 16:39
#9
2 ord - SHURT UP

Hvis memtest finder en fejl på dine ram så er det 100% sikkert at det er dine ram.
FORKERT- det kan vore din memmory controller, det kan være din cpu, det kan være dit bundkort, det kan så gar være din pus.
det er MEST sansyngligt dine ram men ikek 100%

Memtest fungerer på den måde at den targeter random "blocke" i dine ram. fylder dem op og sletter dem igen.
FORKERT- den target ikke random ram blokke.
den udføre faktistk sin algoritme temmligt sekventielt.

Den fylder dem heller ikke op og slette dem igen
den skriver et en bestemt værdi og læse om værdien er skrvet korrekt hvorefter dne skriver dne inveterrede værdig og checker igen om det ser skrevet correct.

forskkelgei algortimer definer hvilket værdier der er tale om.

undtagles vis test 5 som bruge en move funktion ti ler flytte de skreven værdier rundt i ram'ene for så at checke dne der efter.


Det vil sige at du kan have memtest kørende i 5 dage i træk uden den finder fejl. Men der kan stadig være en fejl.
ikke forkert. men en sandhede som gælder om alle teste. er usandsynlig og basics set irrelevatn


Hvis memtest ikke finder nogle fejl, giver den dig ikke svaret på hvad der ellers kan være galt. Den giver dig kun svaret hvis den er gal med rammene.
Endelig bare en smule fornuftigt. dog stadigækv giver det et forkert indtryk at brige dette frme so tydelige for an nybegynder i at bruge memtest.
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.­dk
MyBrute
Fnz
Bruger
1532 indlæg
#15 - | 10-06-2010 20:19
Ville det være en idé at låne nogle ram fra en kammerat og smide i og teste om det kører som det skal? På den måde kan jeg vel udelukke om mine ram fejler noget?

Til at starte med tror jeg at jeg vil formatere min computer alligevel. Det skader jo ikke med lidt forårs rengøring :)
I would die to win, cause I was born to lose.
Fnz
Bruger
1532 indlæg
#16 - | 13-06-2010 00:20
Synes det var på sin plads at melde tilbage hvordan det gik med det hele...
Jeg har formateret og skiftet fra vista til Win7 og det hele kører som en drøm.
Før kunne jeg hvis jeg var RIGTIG heldig spille en halv time uden at crashe, men det skete nok en gang i måneden. I dag har jeg fejret min formatering og det faktum at mine ram ikke fejler noget, med at spille 3-4 timer uden et enestra crash :D
Fantastisk. Det er ligesom at få sprit ny computer igen ^^
I would die to win, cause I was born to lose.