Til indholdet

Café/Bar hvor man kan slappe af eller...

aleQ
Bruger
4486 indlæg
#0 | 05-03-2010 14:18
Jeg bor i Søborg, men kunne godt tænke mig at pakke min taske, med min laptop og evt. noget læse/skrivestof­, og tage et sted i byen, hvor man kan sidde på en café eller bar og læse noget, eller se nogle video tutorials. Problemet er at der er så mange steder, og jeg ved ikke hvilke egner sig bedst til den slags. Det skal helst være et sted, hvor der ikke er overproppet med mennesker, skrigende børn og larmende damer, der råber fordi deres høreapparat er deffekt. Og grunden til at jeg foretrækker at komme ud, er fordi om aftenen når alle mine naboer er hjemme, så kan der være for meget larm til at man kan koncentrere sig. Jeg ved at der også kan være larm på en bar/café, men det er ikke det samme. Den her lejlighed kan nemlig føles som gale-anstald nogle gange.


Nogle bud?


På forhånd tak


Kommentarer

cappahdap
Bruger
1764 indlæg
#1 - | 05-03-2010 14:43
Tjili Pop på Rantzausgade (ja, dén Rantzausgade :P) Har nogle hyggelig små læsestuer, hvor man kan sidde om formiddagen og eftermiddagen. Der er en ret afslappet atmosfære om dagen, om aftenen er det mere ølbar-agtigt.

Ellers er Underwood (tror jeg den hedder) på Ravnsborggade (også Nørrebro, ved søerne) også dejlig rolig.
PSN: cappahdap
Kringsat81
Bruger
944 indlæg
#2 - | 05-03-2010 14:45
Skippers bodega på Istedgade. Der kan du også få en historie fra de syv have, et slag fjams og en bajer!

Seriøst.. jeg ved det ikke, går sjældent på café :)
If the enemy is within range, so are you!
cappahdap
Bruger
1764 indlæg
#3 - | 05-03-2010 14:46
#2

Skippers er fucking nice! :D
PSN: cappahdap
niemann1
Bruger
4863 indlæg
#4 - | 05-03-2010 14:53
Bliv hjemme og fyr et høreværn på din medieluder!



;)
Kringsat81
Bruger
944 indlæg
#5 - | 05-03-2010 14:54
#3


Ja, det er et eventyrligt sted :)
If the enemy is within range, so are you!
kenkari
Bruger
4172 indlæg
#6 - | 05-03-2010 14:56
Paludan Boghandel og Café
Fiolstræde 10 st

Det er et røv hyggeligt sted.
Stay Loyal - Forget Royal
Cydrake
Bruger
691 indlæg
#7 - | 05-03-2010 14:56
Brug hellere tiden på at finde et nyt sted at bo. Det er ikke holdbart at bo et sted hvor der er så meget larm man ikke kan koncentrere sig.
aleQ
Bruger
4486 indlæg
#8 - | 05-03-2010 15:17
#7 Det er ikke så meget at der er overdrevet meget larm, det er mere at jeg lægger mærke til de mindste lyde, der forstyrrer min koncentration. Jeg tvivler på at jeg finder en anden lejlighed der er helt stille at bo i.

Og tak til jer andre for jeres forslag :)
Bergholdt
Bruger
617 indlæg
#9 - | 05-03-2010 15:33
Flyt på landet! Der er sgu kun køerne der larmer.
Hvis kan høre dem er din hørelse jo noget nær CCs
aleQ
Bruger
4486 indlæg
#10 - | 05-03-2010 15:37
#9 Når jeg har min egen lille virksomhed eller nok freelance arbejde til at holde mig kørende, vil jeg nok :) Jeg kunne faktisk godt finde på det.
Nurduun
Bruger
642 indlæg
#11 - | 05-03-2010 16:28
Vil nok foreslå dig at du tager ind til København en dag og selv kigger rundt, for det er meget efter temperament hvordan stederne er. F.eks. Barbarellah paa Ahlefeldtsgade, der er roligt i løbet af dagen, og nogenlunde rolig indretning, hvor der lige nede af gaden ligger en jeg aldrig kan huske hva hedder, hvor der hænger dukker hovedet én masse fra loftet og geder med andehoveder og den slags. Pointen er at indretning og stemning også kan være mentalt 'støjende'.
Men alt fra Templebar og Sankt Hans Torv området, til Kompagni/læders­træde, og pisrenden/studi­e stræde kan anbefales, at gå forbi og drikke en kop kaffe og checke stemningen ud.
Alle er vismænd i retrospekt
Kringsat81
Bruger
944 indlæg
#12 - | 05-03-2010 17:22
#11

Det må være Bankerot, du tænker på :)
If the enemy is within range, so are you!
Nurduun
Bruger
642 indlæg
#13 - | 05-03-2010 17:23
#12 none other! ;) ikke lige min kop te, men uhyre populær blandt rigtig mange, og super hyggeligt med sofa pladserne i vinduerne om sommeren
Alle er vismænd i retrospekt
kenkari
Bruger
4172 indlæg
#14 - | 05-03-2010 17:25
Kom lige i tanke på Café Ørste på Nørre Farigmagsgade, tæt på Gyldenløvsgade.­. mener den ligger på hjørnet af Torsensgade og Nørre Farigmagsgade.
Stay Loyal - Forget Royal
kongkim
Bruger
14288 indlæg
#15 - | 05-03-2010 17:27
#2 Eller Tagensborg inde ved nørrebro ;) Fantastisk sted :P
Medlem af den religiøse Pc-Religionen :) Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.
troels
Bruger
2084 indlæg
#16 - | 05-03-2010 17:34
café retro i københavn k.

der er dog stopfyldt med indie hipster douchebags, der er selvfede og sidder og snakker med hinanden om hvornår de bliver færdige med deres specialer på ku..

men de taler i det mindste lavt!
Bush
Bruger
5452 indlæg
#17 - | 05-03-2010 17:36
café irak :>
Taget ved røven stats : Bornholm, Asien, eks kæresten , DR, xbox360 fan boys!:(!, PS3, BT, Forsvaret, Numlock, Wikipedia, Coolshop!, McD, Telia!, DONG, SONY, SU/SKAT!
Nurduun
Bruger
642 indlæg
#18 - | 05-03-2010 18:18
#16 den bliver bare også fyldt med skoletasker a la 3.g/1 sem. rimelig tidligt og man får lyst til at genopføre Postal i et downtown København miljø
Alle er vismænd i retrospekt
Justice
Bruger
4521 indlæg
#19 - | 05-03-2010 19:42
Tjek Plan-B inde v. Nørreport station.

Lille hyggeligt sted med et imponerende udvalg i både danske og udenlandske specialøl :)

PS: Det er en café, dvs. de lukker tidligt og serverer sandwich. Så klientellet ligger også til den rolige side...
ingnegg EUALE kan fjen dine bassis ufravigelgei rettigheder - GG SB
SkaFt
Bruger
5389 indlæg
#20 - | 05-03-2010 19:45
#0 Copenhagen Mens bar
Din ignorante troll
Patricia_Pigen
Bruger
67 indlæg
#21 - | 05-03-2010 21:15
Wonderbar FTW YEAHHHHH!
maim
Bruger
2614 indlæg
#22 - | 05-03-2010 21:19
Mokkariet
Flere billeder
Nurduun
Bruger
642 indlæg
#23 - | 05-03-2010 21:21
#21 kan du saa ogsaa faa rabat til os andre?
Alle er vismænd i retrospekt
grevens
Bruger
4184 indlæg
#24 - | 05-03-2010 21:34
Bopa Plads ved Nordhavn station. Der ligger en hyggelig cafe, som har gratis internet, hvis du bare køber noget kaffe.

Der er en ret hyggelig stemning, men kan godt blive et travlt sted hen på aftenen.
Eftermiddag er forholdsvis stille...
maim
Bruger
2614 indlæg
#25 - | 05-03-2010 23:14
#21 lol, self promo