Til indholdet

TV på væg?

Dragon-Slayer87
Bruger
1345 indlæg
#0 | 13-02-2010 14:15
hey

Jeg har lige købt et væg ophæng til mit 32" samsung LCD TV, og skal nu finde den helt rigtige højde for tv'et.

hvad er den bedste højde? og hvor højt hænger jeres TV?

---------------­------------
#14 - | 14-02-2010 10:06
satte TV'et i højden 1.05M fra gulv til midten af Tv'et. er godt tilfreds

så mangler der bare nye podspeakers
PSN: Dragon-slayer87 - XBL: DefrostFire - PS3 60GB byttet til PS3 slim 120GB - Macbook 2.1 GHz - Iphone 3G 8GB - Xbox 360


Kommentarer

MrMathias
Bruger
13826 indlæg
#1 - | 13-02-2010 14:19
lige foran mig :P

det skal så vidt jeg har forstået, hænge lige foran dit hoveder/synsvin­kel, eller en lille smule under.. du skal jo tænke på, at LCD ofte betragtes bedst spot on i midten
Din anden mor er min bil
TheMummy
Bruger
5709 indlæg
#2 - | 13-02-2010 14:20
hey

Det kommer an på flere ting, om du sidder eller ligger når du ser tv, og andre ting.
Prøv dig frem.
Sæt et billede/plakat/­whatever løst op på væggen med et stykke tape.
Flyt det op og ned indtil du selv synes højden er god.
Mål. Bor. Skru op. Sæt fast.
martin78
Bruger
406 indlæg
#3 - | 13-02-2010 14:21
Det skal hænge i hovedhøjde, hænger det for højt, vil det bare være skide træls. Det er også derfor der aldrig er nogen der sidder på forreste række i biffen.
kenkari
Bruger
4189 indlæg
#4 - | 13-02-2010 14:27
Jeg har altid kørt med den tommelfingerreg­el der hedder.

Når du sidder i din stol eller sofa, så skal den øverste kant af skærmen være i øjenhøjde eller lige under.

Så er dit hoved i en behaglig stilling, også selvom du skrider lidt ned i stolen/sofaen.

Jeg hader dem, hvor tv'et står så langt nede, at man skal kigge nedad, og ens fødder skygger for skærmen når man smider dem op.
Stay Loyal - Forget Royal
BruneBanan
Redaktør
32282 indlæg
#5 - | 13-02-2010 14:34
#4 Den regel passer sgu egentlig meget godt på mine to tv! Så den kan jeg godt anbefale. Men nu skal men tage med i betragtnignen, er jeg er knap 5 meter høj!
Fanboyism is futile - A true gamer plays a game no matter what platform! - HELL YEAH!
kenkari
Bruger
4189 indlæg
#6 - | 13-02-2010 14:38
Samtidig med afstanden.

De kloge siger, at man skal kunne sidde i sin sofa/stol, holde en knyttet hånd i strakt arm ud for sig, og så skal hånden kunne dække skærmen.

så kan man mene om det hvad man vil
Stay Loyal - Forget Royal
3nickma
Bruger
3840 indlæg
#7 - | 13-02-2010 14:52
#6 Mener kun det gælder for computerskærme? Har i hvert fald hørt, at man mindst skal have en helt strakt armlængde imellem en selv og ens monitor.

Og så 1m imellem sig selv hen til TVet, for hver 10" det er. Så et 42" TV skal man sidde mindst 4m væk fra for det skal være optimalt.
MasterSoren
Bruger
2278 indlæg
#8 - | 13-02-2010 15:13
Husk at spytte på skruerne så det ruster fast med tiden!
eller noget..
Nioxic
Bruger
15472 indlæg
#9 - | 13-02-2010 16:32
jeg har sat min i den højde, sådan at billedets "centrum" er direkte foran hovedet på mig når jeg sætter optimalt i sofaen

dvs jeg satte mig først, og så fik jeg en til at lave en prik på væggen
Unknown_Source
Bruger
943 indlæg
#10 - | 13-02-2010 17:00
Lad bunde begynde 70 cm over gulvet, det er den guide jeg har fået i Hifi klubben, deres skinner til ledninger er 75 cm så det stemmer meget godt
  ▲
magers
Bruger
103 indlæg
#11 - | 13-02-2010 17:03
mht afstanden, så kommer det også i høj grad an på opløsningen af det du ser på tv'et. Hvis du ser meget 1080p materiale kan du sidde meget tættere på tv'et end hvis du ser f.eks. meget analog tv.

Mit 47" er ikke meget mere end 2 meter fra sofaen og det er satme lækkert med film i 1080p(endda også 720p).

..men så igen, det har også meget at gøre med individuel smag.
MrMathias
Bruger
13826 indlæg
#12 - | 13-02-2010 18:53
#6 haha, ej, så spilder man fandme sine dyrt brugte penge på sit store tv.. jeg sider under 2 meter fra mit 46", og det er fandme awesome udover alle grænser at se film og spil på
Din anden mor er min bil
Kallekun
Bruger
3312 indlæg
#13 - | 13-02-2010 20:42
Sidder i øjenhøjde når man sidder i sofaen. Har set nogen sæte de 1½ meter oppe. Tror de får hold i nakken
Ved Osiris og ved Apis, du er et vildsvind, jaaa et vildsvin. Kig godt på mig....
Dragon-Slayer87
Bruger
1345 indlæg
#14 - | 14-02-2010 10:06
satte TV'et i højden 1.05M fra gulv til midten af Tv'et. er godt tilfreds :D

så mangler der bare nye podspeakers :)
PSN: Dragon-slayer87 - XBL: DefrostFire - PS3 60GB byttet til PS3 slim 120GB - Macbook 2.1 GHz - Iphone 3G 8GB - Xbox 360
ice_boy
Bruger
11439 indlæg
#15 - | 14-02-2010 10:15
Fra gulv til midten af mit 46" LED TV er der 1.20m.
Synes det er en fin højde i forhold til afstanden fra sofaen til TV'et.
maim
Bruger
2622 indlæg
#16 - | 14-02-2010 11:31
Lyset betyder ikke så meget igen, med mindre det er et dårligt fjernsyn, så er der masser at lys uanset hvilken vinkel man sidder i.

Men sådan rent ergonomisk og behageligt, så bør det hænge lidt under øjenhøjde, så du har hovedet i en "hvile" position.