Til indholdet

Windows 7 problemer

StiX
Bruger
6503 indlæg
#0 | 07-11-2009 00:22
Jeg har installeret Windows 7 og har et par problemer som jeg desværre ikke har kunne finde ordenlig svar på igennem google.

Jeg kan ikke sætte den til at slumre, dvs. at slumre knappen start menuen er grå så jeg ikke kan klikke på den. Jeg kan stadig genstarte, dvale osv. men ikke slumre.

har søgt på Windows 7 can't sleep på google men der er ingen af de links den finder kan bruges.

Derudover har jeg også problemer med Trackmania nations... Den påstår mine grafikkort drivere er for gamle men de er fuldt opdaterede og kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal få det til at kører.

Jeg har en Acer Aspire 7738G og kører Win 7 Ultimate

EDIT: tænkte at et billede af Trackmania problemet måske kunne hjælpe. http://i93.phot­obucket.../StiX­2068/TMNF.jpg
- fordi jeg siger det...


Kommentarer

Kufad
Bruger
3618 indlæg
#1 - | 07-11-2009 00:28
Jeg prøvede at søge på "windows 7 standby".

http://www.neow­in.net/...wtopi­c=735752&st=0

Prøv at gøre som nogle af dem i de senere indlæg gør. Noget med grafikdrivere, lyddrivere og BIOS update.
XBL: Kufad
DARKRiSER-
Bruger
582 indlæg
#2 - | 07-11-2009 00:38
Hvad angår Trackmania Nations Forever (hvis ikke det er forever du kører, så kom i sving. Det kunne hjælpe), så antager jeg at du har afinstalleret alt der har med dit grafikkort at gøre - drivere og software altså - Og derefter lavet en clean sweep af GFX driver filer der ligger på din pc vh.a software der kan findes ved en googlesøgning. Derefter installeret driverne igen, og prøvet TMNF. Derfor vil jeg ikke spørge om du har gjort dette, da det er standard procedure.

Med hensyn til sleep funktionen, så aner jeg ikke hvad du kan forsøge, udover windows update. Ja og så selvfølgelig den åbenlyse: Geninstallere windows. Så hvis din windows installation er frisk lige nu, så kan du lige så godt prøve og gøre det, istedet for at vente til om en måneds tid hvor du har installeret alt andet gøgl, og så vil det være surt at skulle installere det på ny..


.. Osv.
I want corpse anal. TIHI - http://injector­y.com <-> Besøg hvis du gider følge med i mit liv - LANGT væk fra facebook.
StiX
Bruger
6503 indlæg
#3 - | 07-11-2009 00:45
#1 har forsøgt at opdaterer mine drivere og det har desværre ikke virket.

#2 Jeg formatterede computeren igår så installationen er helt ny... men problemet var der også før formateringen så en ny windows installation virker ikke...
mht. drivers så har jeg i første omgang forsøgt med de gfx drivers der bliver installeret sammen med windows 7, hvilket ikke har virket. Jeg har så efterfølgende hentet driverne på Nvidia.com men det har heller ikke virket.

Og hvor vil du have jeg skal afinstallere de drivers der er installeret? altså fjerne skærmkortet under enhedshåndterin­g?
- fordi jeg siger det...
Nzuk
Bruger
4287 indlæg
#4 - | 07-11-2009 00:50
Har haft samme problem med sleep. Jeg skulle ændre noget i power settings på mit netværkskort.

Device Manager->Netvær­kskort->Power Management

På mit netkort skulle jeg unchecke alle der tillader "wake up lan..."
DARKRiSER-
Bruger
582 indlæg
#5 - | 07-11-2009 01:23
#3 Ja, ind i enhedshåndterin­gen, fjern skærmkortet (ja altså, vælg afinstaller/uni­nstall i højrekliks-menu­en) - Når det er gjort, så genstarter du. Driverne skulle være afinstalleret nu - Annuller eventuelle automatiske driver-installa­tioner der måtte komme nu hvor du har fjernet gfx driveren. Så går du ind på http://www.driv­ercleaner.net og køber det - 10 dollars er slet ikke mange penge. Har det selv og det fungerer perfekt. Efter du har købt det, så får du alle opdateringer der kommer, for altid.

Så bruger du det tool til at fuldstændig cleane din pc for den specifikke driver du skal have fjernet. Dvs gfx driveren. Følg instrukserne.

Det er quite simple, quite easy, quite cheap og ikke mindst quite worth it.

Der findes også et gratis alternativ, som er lavet specifikt til gfx driver cleaning, men det må du google efter da jeg ikke kan huske navnet i skrivende stund.
I want corpse anal. TIHI - http://injector­y.com <-> Besøg hvis du gider følge med i mit liv - LANGT væk fra facebook.
StiX
Bruger
6503 indlæg
#7 - | 07-11-2009 14:37
#5 driverne bliver automatisk installeret ved genstart. har kørt clean sweeper men desværre kan jeg stadig ikke starte TMNF
- fordi jeg siger det...
StiX
Bruger
6503 indlæg
#8 - | 07-11-2009 16:53
bump!

ingen af problemerne er løst endnu
- fordi jeg siger det...
Jabu
Bruger
578 indlæg
#10 - | 07-11-2009 18:15
Standard VGA (skærmkort) er en standard driver Windows bruger til kort, den ikke har kunne finde nogen driver til, og den understøtter såvidt jeg ved hverken directx, opengl eller andet spændende, så mit bud er at finde den rigtige driver.

hvis der sidder et nvidia kort i din bærbare, hop ind på nvidia.com og hent deres nyeste driver til Windows7.

*edit* flot at glemme at nvidia.com ikke har drivere til bærbare, dem må du finde igennem acer.dk support, eller se om http://www.lapt­opvideo2go.com/ har modificeret en desktop driver du kan bruge.

eller noget..
Evil_Santa
Bruger
736 indlæg
#11 - | 07-11-2009 18:43
Windows 7 can't sleep.... brilliant!
Itchy...
Tbear-Dk
Bruger
4996 indlæg
#12 - | 07-11-2009 19:05
Er der en måde man kan åbne backup af ens vista?
knaseren
Bruger
5297 indlæg
#13 - | 07-11-2009 20:35
prøv evt. at søg: windows 7 hibernate problem
i7 - P6T Deluxe v2 - 6gb corsair - gtx295 - 24" samsung T240
gnavpot
Bruger
2081 indlæg
#14 - | 07-11-2009 21:27
Du er nødt til at have alle drivere på plads inden Windows vil bruge sleepmode.

Hvis der er et eller andet suspekt stykke hardware som Windows ikke kender til så tør den ikke bare sådan slukke for strømmen til det.
StiX
Bruger
6503 indlæg
#15 - | 08-11-2009 15:23
Tak for hjælpen folkens :D efter at have installeret 3 forskellige gfx drivere på 10 forskellige måder fra Acers hjemmeside har jeg endelig fået det til at virke :D

og som #14 sagde så da jeg fik de rigtige gfx drivers installeret så virker slumre funktionen også :D
- fordi jeg siger det...