Til indholdet

Philips LivingColors.

mlc
Bruger
696 indlæg
#0 | 06-10-2009 20:54
Vil bare høre om der er nogen her på DR der har eller har prøvet/set en LivingColors lampe fra Philips.

Går nemlig og overvejer at købe en. så vil bare høre hvad folk har af erfaring med den.

Kan ses her. (der er musik på siden)
http://www.ligh­ting.ph...ite/l­iving_colors/
Hey du har ikke spist op.


Kommentarer

BruneBanan
Redaktør
32197 indlæg
#1 - | 06-10-2009 21:03
Fuck et nice concept :D Nu får jeg da bare total lyst til at købe sådan et par stykker!

Men den er godtnok pææænt dyr!
Fanboyism is futile - A true gamer plays a game no matter what platform! 9 SVIN - Et episk eventyr
Kolben
Moderator
18620 indlæg
#2 - | 06-10-2009 21:14
Jeg har en, og er ret glad for den. Det er vildt fedt at kunne sætte præcis den belysningsfarve man ønsker. Jeg bruger meget blå eller orange. Den har dog nogle minuser.

For det første er dioderne placeret for langt fra hinanden, hvilket bevirker at kanterne på de skygger den kaster får en slags regnbueeffekt. Man kan minimere problemet ved at lyse ind på en bar væg fra lidt afstand.

For det andet mangler den nogle features, der havde været lette at implementere. Jeg kunne godt tænke mig at kunne give den nogle farver, den så kunne skifte mellem gradvist. Men udover demo-featuren, der er fast hastighed og samtlige farver i maksimal styrke og mætning, findes muligheden ikke. Jeg ved ikke om jeg har brug for featuren, men jeg ville rigtig gerne have forsøgt det.

For det tredje mangler muligheden for at betjene lampen direkte uden fjernbetjening. Jeg har sjældent behov for det, men nogle gange får man rodet fjernbetjeninge­n væk, hvilket er lidt belastende.

For det fjerde bruger den meget strøm ift. at den er LED baseret. Jeg har ikke turde måle hvor meget, men den bliver godt håndlun.

For det femte giver den er fattigt lys, uanset indstillingen, men kombineret med en anden lampe med f.eks. en sparepære, udlignes problemet fuldstændigt.
P=NP?
Mustakaapu
Bruger
1384 indlæg
#3 - | 06-10-2009 21:19
Hvor meget koster sådan en fætter?
Kolben
Moderator
18620 indlæg
#4 - | 06-10-2009 21:19
Tror jeg gav 1000-1500 kr.
P=NP?
BruneBanan
Redaktør
32197 indlæg
#5 - | 06-10-2009 21:22
#4 -500kr ? det var fandme billigt... MUAHHAH!... ahhhh... plat!

Hvor købte du den henne?

Men det er da lidt en skam at man ikke selv kan programmere lyset så. Men kunne stadig godt bruge noget farvet lys til et i forvejen oplyst rum. Den er i hvert fald på ønskesedlen nu!
Fanboyism is futile - A true gamer plays a game no matter what platform! 9 SVIN - Et episk eventyr
Kolben
Moderator
18620 indlæg
#6 - | 06-10-2009 21:24
#5
Hvad får dig til at tro at jeg bruger base10-systemet­?

Jeg købte den i Silvan. Jeg havde akut brug for lampe, og alle de andre de havde var fucking grimme.
P=NP?
Losty
Bruger
1106 indlæg
#7 - | 06-10-2009 21:37
Den virker faktisk fed nok, men 1400 spir for noget diskolys er måske alligevel lige i overkanten.
Yes sire
Philo
Bruger
1592 indlæg
#8 - | 06-10-2009 22:54
http://www.ikea­.com/dk.../prod­ucts/70115564

Jeg har dem her dem er jeg ok glad for men er nok slet ikke det samme som sådan en
lampe der man den kan også skifte langsomt mellem farverene man kan dog ikke styre lys styrke osv.
Make Them Or Take Them ¥ $ € £
mlc
Bruger
696 indlæg
#9 - | 07-10-2009 08:22
Tak for de mange svar.

har fundet den til ca 1000kr på nettet så synes ikke det er så galt.

#2 den skulle da ikke bruge særlig meget strøm da den bruger LED.
Hey du har ikke spist op.
Kolben
Moderator
18620 indlæg
#10 - | 07-10-2009 13:10
#9
Det er netop hvad jeg skriver :)
P=NP?
mlc
Bruger
696 indlæg
#11 - | 07-10-2009 13:12
hehe så ikke lige ift. :)
Hey du har ikke spist op.
Rexxer
Bruger
766 indlæg
#12 - | 07-10-2009 14:46
Jeg har 2 RGB led pære der står og automatisk skifter mellem farverene og de farver der yderligere er når man blander de 3 farver,sød nok baggrunds belysning + de kun er på 1 watt.

OSRAM deco spot led hedder mine pære og de koster hvis lidt over 100 kr stykket
Sandy
Bruger
1437 indlæg
#13 - | 07-10-2009 16:20
Ifølge philis hjemmeside bruger den max 15 W

http://www.p4c.­philips...001_0­5_pss_eng.pdf

Hvilket jeg ikke syntes er vildt meget. :-D tror sq jeg skal have mig såen en fætter når de bliver lidt billigere
Det her er Humor , Hey Gurl, can i tap that?