Til indholdet

HD Ready eller Full HD?

MrBacon
Bruger
552 indlæg
#0 | 13-01-2008 18:05
Hej!

Skal lige bruge lidt hjælp!
Jeg er på jagt efter et nyt tv, da det er begyndt at blive ulideligt at spille Xbox360 og PS3 på mit nuværende tv.

Det skal lige siges at jeg ikke har meget forstand på TV, og når jeg læser de specifikationer de har forstår jeg ikke meget!

Jeg har kigger lidt på dette tv:
http://getmore.­dk/temp...Selec­tedGroup=2020

Jeg er dog lidt i tvivl om det er et HD ready, eller er FullHD tv.. synes titlen på varen er lidt misvisende!

Er det nogen der kan forklare mig, om det er et FullHD, eller om det kun er HD Ready? Og i så fald, hvordan jeg kan kende forskellen på dem.

På forhånd tak!


Kommentarer

Mathal
Bruger
2028 indlæg
#1 - | 13-01-2008 18:09
Det er 1080p så fuldt HD

edit: HD ready betyder bare at et tv kan afspille hd signaler, hvilket et tv med 1080p selvfølgelig kan
Deadmeat
Bruger
2341 indlæg
#2 - | 13-01-2008 18:37
HD Ready = 720p = 1280x720 pixels
Full HD = 1080p = 1920x1080 pixels

Figur der viser forskellen

Det fjernsyn du overvejer er 'kun' 40" stort. Hvis du skal side 3 meter eller mere fra det normalt, så kan du altså spare en del penge ved at finde en model, der 'kun' er HD Ready, men ellers kan det samme. Sagen er, at du på så 'lille' (alting er relativt) TV får svært ved at se forskel på 720p og 1080p, såfrem siddeafstanden er for stor (for 40" altså >= 3 meter). Jeg kan af personlig erfaring fra mit eget Sony 40" kun sige, at det er meget svært at se forskellen :)
Your mother was a hamster and your father smelt of Elderberries!
Silentkill
Bruger
1258 indlæg
#3 - | 13-01-2008 19:19
Til den pris vil jeg anbefale denne model:

http://www.hifi­priser....ices.­asp?ID=380553

Højere kontrast og 100 hz teknologi.
roadrunnah
Bruger
14245 indlæg
#4 - | 13-01-2008 19:25
#1 jeg har fået på hjernen at der er krig mellem 720p og 1080p

og da der skal noget af et mediacenter til at trække en 1080p film, holder jeg mig til 720 :]
...eller skal jeg stave det for dig?
Smenkhare
Bruger
2847 indlæg
#5 - | 13-01-2008 19:28
#4 Desuden så mener jeg også at fx bluray og hd-dvd kører i 720p ikke? Dvs at har du 1080p tv så skalerer den det ned = ringere kvalitet?
It became apparent that one reason why the Ice Giants were known as the Ice Giants was because they were, well, giants. The other was that they were made of ice.
Silentkill
Bruger
1258 indlæg
#6 - | 13-01-2008 19:31
#5
Blu-ray/HD-DVD er 1080p/24fps.

Så hvis man har et 720p fjernsyn, sker der en nedskalering, men det skulle stadig se udmærket ud.
Ja_nemlig_ja
Bruger
129 indlæg
#7 - | 13-01-2008 20:02
http://www.flat­panels.dk/index­.php spørg om råd herinde og læs evt, deres guides
bluebucket
Bruger
234 indlæg
#8 - | 13-01-2008 21:03
#4 En media PC der skal køre HD skal "bare" have det rigtige grafikkort, der kan bruge grafikchippen til at afkode 1080p, så bliver CPU stort set ikke brugt. F.eks. ATI 2400/2600 eller Nvidia 8400/8600. Så behøver man ikke den store CPU.
MrBacon
Bruger
552 indlæg
#9 - | 13-01-2008 22:03
Tak for svarene :)

Tror det bliver Samsungs LE40M86BD Model!